Avatar billede frostedflake Nybegynder
14. september 2007 - 14:52 Der er 1 kommentar

Minimums størelse på et browservindue

jeg har et browservindue som jeg kan justerer højden og breden på med musen, lige som alle andre viduer.

Mit problem er at jeg skal have lavet det sådan at når man har reduseret højten til et vidst punkt så kan man ikke gøre vinduet mindre, altså en slags blokering. Jeg har nemlig en menu som pludselig ikke kan ses fuldt ud, hvis man skrumper vinduet over et vidst punkt.

Kan man overhovedet lave sådan en blokering, og i så fald, hvordan!?
Avatar billede roenving Novice
15. september 2007 - 14:36 #1
Man kan sætte noget onresize-kode ind, som aftaster vindues-størrelsen, men en sådan funktion vil så blive fyret af for hver gang, der resizes een pixel, hvilket selvsagt er ret irriterende ...

-- og så kan jeg (og rigtig mange andre !-) ikke fordrage, at hjemmeside-snedkere skal gå ind og bestemme over min browser, så jeg ville droppe ideen, måske lave lidt om, så problemet ikke er så fremtrædende, og så stole på, at de fleste mennesker, der surfer, alligevel godt kan se, at deres browser-størrelse kan ændres til noget mere fornuftigt !o]