Avatar billede kscbb Nybegynder
14. september 2007 - 12:30 Der er 3 kommentarer

Adope Photoshop CS - Lave CMYK farver & DPI 300

Jeg sendte en fil ind til en trykker, og fik denne meddelse tilbage!

(desværre kan dine printfiler ikke bruge til din order!
Hvorfor?: Dine filer er kun i en opløsning på 72dpi og en layout størrelse på 14,82cm x 20,99cm. Vi kræver en opløsning på 300dpi (plakater 240dpi) og format på 15cm x 21,2cm.

Din forside / bagside har følgende farve kode: C: 86%, M: 85%, Y: 79%, K: 100%. Hvis der er for meget farve kan papiret ikke tøre med det samme. For en helt klar sort farve, er det tilstrækkeligt at gemme din fil som: 100% black (K) and 50 % cyan (C). Tilret venligst dine printfiler.)

Det jeg gerne vil vide er:
Hvordan ændre jeg mine farver til CMYK?
Hvordan ændre jeg min dpi fra 72dpi - 300dpi?
Og til sidst vil de have jeg bruger farverne 100% black (K) and 50 % cyan (C) Og det jeg bruger nu er C: 86%, M: 85%, Y: 79%, K: 100%. Hvordan ændre jeg det!

Håber i kan hjælpe, da det er lidt af en hastesag.
Jeg bruger Adope Photoshop 8.0 og har aldrig brugt det før, jeg lavede altid tingene i PhotoImpact. Så aner intet om det nye program her...

På forhånd RIGTIG mange tak!
Avatar billede Slettet bruger
14. september 2007 - 12:41 #1
Der er desvære langt hjem så... Dpién den sættes i Image / Image size så skriver du dit rigtige format både i cm og dpi. Det virker som dit doc. ligger i cmyk, men ikke har den rigtig cmyck profil på.
Avatar billede Slettet bruger
14. september 2007 - 12:42 #2
fejl. cmyck = cmyk
Avatar billede oersted Novice
16. september 2007 - 17:39 #3
har du afleveret dit  job som photoshopfiler ?