Avatar billede dexxa Nybegynder
07. juni 2001 - 21:27 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

RPM

Hej!

Jeg har instaleret e-smith.org linux på en af mine computere

Jeg kan læse mig frem til at e-smith er baseret over RedHat 7.0

Kan jeg så bruge RPM\'s fra redhat 7,0 ?

Jeg har nemlig programmet Screen jeg skal bruge
men det er en RPM til Redhat, og har også en til Mandrake

Men kan jeg bruge den til Redhat uden problemer???

Eller går det helt galt ?

Kan ikke bruge nogle usikre svar ;)

Daniel bahl jensen
Avatar billede annika Nybegynder
08. juni 2001 - 00:06 #1
RPM er et open source pakkemanagementsystem udviklet af Red Hat. Jeg har selv installeret pakker fra SuSE på RedHat uden problemer.

Hvis din nuværende linux er installeret med RPM pakker, kan du roligt prøve. Det er muligt at det ikke virker, men du vil ikke ødelægge noget. RPM holder nemlig styr på konflikter.

Men hvis der er installeret noget uden om RPM er der ingen garanti...
Avatar billede dexxa Nybegynder
08. juni 2001 - 00:25 #2
Jamen jeg kan kun bruge svaret vil det virke. JA/NEJ

Mit spm. er at hvis jeg inst. for jeg ikke mulig for at rette på det, da den står i et andet land en mig ;)
¨
Tør ikke bruge e-smith hvis man ikke kan bruge Redhat RPM Pakker

Jeg ved man kan bruge RPM funktionen i den! det har de skrevet noget om på deres hjemmeside! men om man kan bruge Redhats RPM; i wanna know ;)

Daniel
Avatar billede badedyr Nybegynder
08. juni 2001 - 00:42 #3
Smid en Win2k server på - Hvor svært kan det egentlig være!!
Avatar billede dexxa Nybegynder
08. juni 2001 - 00:46 #4
hihi - ja og få min server til at blive unstable ;) men ok gi mig lige et par millioner til software ;) ;) ;)

skal bruge en masse sjovt der koster penge på Winblows - hvor der er gratis og hurtigere på linux

Hihi badedyr gå ned i bilka og skift dig ud med model: krokodille :-)

Daniel
Avatar billede dexxa Nybegynder
09. juni 2001 - 23:33 #5
Intet hjælpende svar!