Avatar billede rp78 Nybegynder
14. september 2007 - 11:03 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Genskabe data på en formateret harddisk.

Hej

En kammerat er ved en fejl kommet til at formatere sin eksterne harddisk. Jeg forsøger nu at hjælpe ham med at genskabe de omkring 200 GB data på harddisken. (Men er det overhovedet muligt?)

Det vigtigste for ham er billeder af hans barn de sidste 5-6 år alt andet er han faktisk ligeglad med.

Jeg kan forstå at et program der hedder Easy recovery proffesionel skulle være en god måde at gøre det på. Men jeg ønsker ikke at gøre mere skade end gavn, derfor dette indlæg.

Håber I kan hjælpe, da jeg sidder med en noget trist person.

rp78
Avatar billede Slettet bruger
14. september 2007 - 11:16 #1
Avatar billede nva Praktikant
14. september 2007 - 12:36 #2
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
14. september 2007 - 13:55 #3
vil blot sige..
Jeg har prøvet mange programmer, og hvis man kan slippe for at betale for det er det jo fint.
Så derfor prøv Helgec´s foreslag 1.
Ellers synes jeg getdataback er værd at betale for.
Men hoved reglen er, at man installere programmet på en anden harddisk, end den man skal recover fra, og at man også gemmer filerne, på en anden harddisk. Da de ellers vil gå tabt, pga. overskrivning.
Billeder, dokumenter er der stor chance for at recover, men spil, og installeret programmer, skal man ikke regne med at få igen.
Held og lykke, spørg endelig hvis u er i tvilv.!
Avatar billede nva Praktikant
17. september 2007 - 08:37 #4
Lægger et svar, som du bare afviser, hvis du ikke kunne bruge mit input.
Avatar billede rp78 Nybegynder
17. september 2007 - 11:45 #5
Problemet blev løst med Easy recovery proffesionel, som egentlig virkede ganske godt.

Det tog cirka 9 timer at få det meste af det frem, og herefter havde jeg en meget glad kammerat. Jeg vil tror at 95% af alt der var væk blev genskabt.

Du får lige lidt point nva :)

Tak for hjælp!
Avatar billede nva Praktikant
17. september 2007 - 11:48 #6
Velbekomme - og tak :)
Avatar billede Slettet bruger
23. september 2007 - 16:12 #7
rp78 jeg står i samme problem som din ven. kan du hjælpe/guide mig til hvordan jeg kan få reddet min data

med venlig hilsen
uzi
Avatar billede rp78 Nybegynder
24. september 2007 - 10:12 #8
Hej uzi

Jeg kan da prøve.

#
Først skal du finde dig et godt program til at genskabe dataen. Vi brugte Easy recovery proffesionel hvor min kammerat simpelthen beslutte at købe programmet, mener det kostede 50$, trail versionen skulle vist også kunne genskabe, men han turde ikke tage den chance.

#
Det er desuden vigtigt du ikke forsøger at har lagt nye data på den pågældende harddisk, og når du skal genskabe dataen er det bedst at genskabe det på en ny harddisk. Altså ikke på problem disken, da du i så fald kan komme til at overskrive nogle af de "slettede" filer, og så er det ved at være sket.

#
Ellers skal du bare følge guiden i programmet det er meget simpelt. Selve genskabningen tager dog lang tid.

Du kan helt sikkert også benytte mange andre programmer, så hvis du finder noget der er bedre må du godt smide det har på siden så andre kan få gavn af det. Held og lykke