Avatar billede syncroniq Nybegynder
13. september 2007 - 15:18 Der er 2 kommentarer

Fil attributter som Title, Subject, Author osv ?

Hey,

Er der nogen måde at få disse oplysninger ud af en fil igennem alm VB?

Fandt en classe der kunne læse Exif header på billedfiler, men den kan ikke læse de andre standard attributer.

Det er dem der findes når man i windows højreklikker på en fil, vælger egenskaber og så er i "Simple" mode.

Title, Subject, Author, Category, Keywords og Comments.

Håber nogen kan hjælpe
Avatar billede syncroniq Nybegynder
13. september 2007 - 15:19 #1
Jeg har prøvet binært, men kan ikke finde start og slut possition. Ellers havde det været en løsning.
Avatar billede word-hajen Nybegynder
13. september 2007 - 17:21 #2
Jeg ved, at man med VBA kan bruge DsoFile.dll til at aflæse dokumentegenskaber, uden at åbne filerne. Måske kan du også via VB. http://support.microsoft.com/kb/224351