Avatar billede nak8 Nybegynder
12. september 2007 - 18:26 Der er 11 kommentarer

Printer canon mp600 er flytbar drev ?

jeg har en printer på usb , men den bliver opfattet af xp home som et flytbart drev ( H )og laver port konfligt mellem pc og printer
jeg har prøvet alle port og rebootet imellem :-(
fjernet usb enhed mp600disk og tilføjet ny hardware ( flytbart drev igen ) :-(
nyflashet min bios :-(
hentet de nyeste drivere Både pc og printer :-(
skældt både børn og kone ud :-(
trykket MEGET hårdt på tasterne :-(
ringet til canon suport men de har først tid senere :-(
så hjæææælp !
Avatar billede osigaard Nybegynder
13. september 2007 - 01:13 #1
Har du husket at installere Softwaren, inden du tilsluttede USB kabel og tændte for din CANON Pixma mp600. ??
Hvilket Operativsystem har du. ?? XP eller Vista ??
Mon det flytbare drev (H) der installeres, ikke er den indbyggede kortlæser, der jo findes i din CANON Pixma mp600.
Avatar billede nak8 Nybegynder
13. september 2007 - 09:04 #2
NEJ det er jeg ikke sikker på jeg gjore i den rækkefølge
xp home ( se linie 1 )
det er muligt men der er ikke noget kort i og der figurere ikke nogen printer bare et flytbart drev !
Avatar billede osigaard Nybegynder
13. september 2007 - 16:56 #3
Du skal nok føre en afinstallation af softwaren, sørge for at  USB-kablet ikke er tilsluttet, forsøge at installere softwaren igen,(husk USB-kabel må ikke være tilsluttet under installation.
Først når du bliver bedt om det, må du tilslutte kablet.
Nogle printere kan vil ikke lade sig installere, hvis USB-kablet er tilsluttet under installation, bla. Brother DCP-115C, som også er en USB- Printer med indbygget kortlæser.
Jeg er overbevist om, at det fremmede flytbare drev (H) du fandt på din computer, en kortlæseren i din CANON Pixma mp600.
Der behøver ikke at være et kort i kortlæseren, for at det flytbare drev vises i "Denne computer", klikker jeg på mit flytbare drev (F) (min indbyggede kortlæser på Brother DCP-115C)siger den " Indsæi en disk i drev F:".
Også firewallen kan skabe problemer under installatioin, hvorfor det tilrådes at afbryde netværk og firewall under installation af software til multiprinterne.
Avatar billede osigaard Nybegynder
13. september 2007 - 16:57 #4
Ikke føre men køre (satans staveged)
Avatar billede nak8 Nybegynder
13. september 2007 - 17:10 #5
jeg har afinstaleret alle programmer fra canon og reboot og kabler ud og instaleret igen og tilsluttet kabler igen tændt printer , ahaaa ny hardware instalere og så :-( samme problem igen pc og printer vil kun snakke sammen hvis jeg skal printe og så kun hveranden gang , scanning kan jeg godt glemme alt om
helpdisken fra canon foreslog det samme, men det er afprøvet mere end 2 gange så jeg er stadigvæk på bar bund
Avatar billede osigaard Nybegynder
13. september 2007 - 18:50 #6
Har selv haft problemer med min Brother DCP-115C, efter masinnedbrud og udskiftning af harddisk,kunne jeg ikke få ControlCenter2 (Appl der starter skannernop) til at fungere, selve skanneren blev dog vist og startede så blot Scanner og kamera wizard op, hvorefter jeg kunne vælge mellem min Brother DCP-115C skanner eller min Hewlett-Pacard PSC 500 Scanner.
Havde fat i Brother support, som tilrådede afinstallarion, fjernelse af kabler, reboot, afbrydelse af netværk og firewall, installation, men ControlCenter2 blev stadig ikke instalaret korrekt, ved forsøg på at aktivere den, kom der melding om at der manglede nogle registreringsoplysninger og at jeg skulle installere igen, blev godt arrig, fjernede kabler,lukkede netværk og firewall og installerede så oveni den installation jeg lige havde foretaget, uden først at afinstallere og BINGO controlCenter2 fungerede sgu.

Prøv eventuelt noget lignende, geninstallation uden afinstallation, du kunne jo være lige så heldig som mig.
Avatar billede osigaard Nybegynder
01. oktober 2007 - 23:25 #7
Noget nyt ?
Avatar billede nak8 Nybegynder
02. oktober 2007 - 15:16 #8
Ja det viste sig at være et defekt usb kabel !:-(
så meget for canon suport de ville ha sendt hele maskinen ind til rep
jeg lånte en ny identisk maskine af min arbejdsgiver og instalerede den med samme problem og der følger ikke noget usb kabel med i kassen så efter at ha`gennem rodet alle gemmerne fandt jeg et kabel til en usb harddisk og så fungerede hele skidet
Avatar billede osigaard Nybegynder
02. oktober 2007 - 15:30 #9
Så luk spørgsmålet, tag selv pointene, smid selv et svar, marker dit eget brugernavn i boksen til venstre for svaret og klik på accepter.
mvh osigaard
Avatar billede nak8 Nybegynder
02. oktober 2007 - 18:15 #10
smid du bare et svar de tilkommer dig !
Avatar billede osigaard Nybegynder
02. oktober 2007 - 22:13 #11
Ja menså er det her
:-)