Avatar billede agree21 Nybegynder
11. september 2007 - 18:31 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Oprettelse af Lokal Interbase DB, Alias, Table osv i REN kode.

Har lavet en lokal interbase DB med Alias, Tabeller osv ved hjælp af de værktøjer der følger med Delphi (7) - men jeg skulle gerne kunne oprette det hele i selve delphi koden, altså uden brug af værktøjer, har søgt her og på nettet uden at finde et eks. på hvordan man gør.

Nogen her der kan hjælpe ?
Avatar billede martinlind Nybegynder
11. september 2007 - 20:38 #1
Hent den her :
http://www.ibexpert.info/documentation/%20%201.%20Getting%20Started/%20%203.%20IBExpert%20License/IBExpert%20Personal%20Edition/17387.html

eller et andet værktøj der kan "extracte metadata" det er SQL koden for hvordan du opretter din database og dine tabeler osv. :)
Avatar billede agree21 Nybegynder
11. september 2007 - 21:14 #2
er ved at hente det nu så jeg kan prøve det.

du ligger vel ikke inde med et sæt "metadata" filer som viser en simple database og en enkel tabel som du vil dele .. så er du sikkeret de 100 point ;-)
Avatar billede agree21 Nybegynder
11. september 2007 - 21:33 #3
Nu har jeg fået metadata udfra mín egen database og tabeler, kan du vise hvordan jeg bruger det i et ny delphi program ??
Avatar billede martinlind Nybegynder
11. september 2007 - 22:16 #4
smid en TIBSQL component på en form og tilslut den til din db så kan du smide dine sql statements ind i sql.text og køre executequery for hvert statment, det skulle kunne gøre tricket :)
Avatar billede agree21 Nybegynder
18. september 2007 - 08:50 #5
Så virker det :-) tak for hjælpen

Hvis du ligger et svar får du points.
Avatar billede martinlind Nybegynder
18. september 2007 - 12:00 #6
Jep :)