Avatar billede maasen Nybegynder
10. september 2007 - 14:06 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

'udpegning' af poster der (ikke) skal med i rapporten??

Jeg har en form hvori jeg indtaster et datointerval. Når så jeg har trykket på opdater, bliver der i en underformular vist en liste med poster, der har en dato inbefattet i dette interval. Det er dog ikke alle disse poster jeg ønsker at have med i min rapport til udskrift, derfor har jeg forgæves forsøgt at lave en checkbox i underformularen der skulle bevirke at man kan fravælge poster inden man trykkede på ´rapport´knappen... Problemet opstår dog ret tideligt i processen, da jeg ikke kan finde ud af at lave en chekbox i underformularen... det der sker med min checkbox er at når jeg 'hakker' den af, bliver der sat 'hak' i dem alle på én gang - altså ingen individuel udvælgelse!!! og så er jeg jo lige vidt...

Hvad gør jeg for at lave denne 'udpegning' af poster der (ikke) skal med i rapporten??

På forhånd tak - Maasen
Avatar billede terry Ekspert
10. september 2007 - 14:12 #1
You need a Yes/no field in the table
Avatar billede terry Ekspert
10. september 2007 - 14:13 #2
If you have a yes7no field in the table then you can add the checkbox to the form whihc is bound to the yes/no field in the table.
If the checkbox on th eform is unbound then ALL records get altered when youcange only one of them.
Avatar billede mugs Novice
10. september 2007 - 14:15 #3
Lad rapporten referere til formularen og ikke underformularen.
Avatar billede terry Ekspert
10. september 2007 - 14:22 #4
"...det der sker med min checkbox er at når jeg 'hakker' den af, bliver der sat 'hak' i dem alle på én gang - ..."

this is becuase the checkboxes are UNBOUND!
Avatar billede maasen Nybegynder
10. september 2007 - 14:31 #5
Ja, og den skal være 'unbound' efter min bedte overbevisning, da jeg ikke vil gemme disse data i nogen tabel - er der nogen måde at gøre det på?
Avatar billede terry Ekspert
10. september 2007 - 14:36 #6
It wont work unbound!
Avatar billede terry Ekspert
10. september 2007 - 14:38 #7
Having a yes/no field in the table isnt a problem. You can have a button on the main form which sets the field to no (false) for all records
Avatar billede mugs Novice
10. september 2007 - 14:38 #8
Når din cheskbox er ubundet, har den jo ikke "kobling til tabellen", og derfor vil alle posdter blive markeret. Du kan lave et falt i tabellen og lade den bestemme hvilke podter der skal udskrives, og derefter med kode ændre feltet til Nej
Avatar billede maasen Nybegynder
10. september 2007 - 14:44 #9
Jeg prøvcer lige at finde en løsning med at tilføje til en af de underliggende tabeller,,, 10 minutter
Avatar billede maasen Nybegynder
10. september 2007 - 14:50 #10
Jeg kan se det er den eneste måde, så det har løst mit problem, selvom jeg ikke ønskede at gemme denne yes/no data bare for at få skrevet en rapport udfra det jeg kunne se på skærmen... tak for hjælpen
Avatar billede terry Ekspert
10. september 2007 - 14:58 #11
selv tak
Avatar billede mugs Novice
10. september 2007 - 15:01 #12
Selv tak.Du kan opdatere di med denne:

oCmd.RunSQL "UPDATE Tabel1 Set felt1 = 0"