Avatar billede bba Nybegynder
10. september 2007 - 12:09 Der er 6 kommentarer

2 Netkort samme maskine

Jeg har en win2003 server med 2 fysiske netkort.

Ønsker 2 forskellige ADSL tilsluttet til hver sit netkort i maskinen.

SPØRGSMÅL :
(UDGÅENDE TRAFIK)
Hvorledes kan dette styres således at 1 netkort har prio. 1
og det andet prio 2 og kun skal benyttes i fejl situationer.
(INDGÅENDE TRAFIK)
Alt indkomne trafik skal være tilladt til både webservices og Remotedesktop

Hvad har i af forslag evt. kilder til læsning ??

Mvh, Brian Birkedal
Avatar billede marky_dk Nybegynder
10. september 2007 - 18:30 #1
Jeg ville anbefale dig at købe en Zywall 35. Den har dual WAN og er en god firewall som er nem at styre. Alternativt, vil du bruge din server som internet gateway ville jeg installere noget ISA på den.
Avatar billede vanlose_by_night Nybegynder
24. oktober 2007 - 03:30 #2
det kan du styre ved hjælp af default gateways. Hvis du ikke indtaster nogen default gateway på netkort 2 vil al trafik gå via netkort 1.
indgående vil det jo virke alt sammen
Avatar billede a1a1 Novice
24. oktober 2007 - 06:16 #3
du burde kunne styre det ved at give dine 2 netkort en/et forskelligt "interface metric" /højere er dårligere)..

kontrolpanel -> Network and Dial-up Connections (engelsk hedder vist noget ala opkald og netværk...) -> højreklik på netværkskortet -> vælg "Internet Protocol TCP/IP)
Avatar billede a1a1 Novice
24. oktober 2007 - 06:21 #4
vælg advanced -> IP Settings -> Skriv "matrix", (laveste har højeste priotet)
Avatar billede a1a1 Novice
24. oktober 2007 - 08:43 #5
"udgående" trafik = (normalt) primært netkort til indernetet: "laveste" metics / højeste priotet (hvis den virker tager "vi" den, (indernettet/dnssystemet) ellers prøver "vi" de(n) næste)

;o)
Avatar billede a1a1 Novice
24. oktober 2007 - 08:51 #6
hvis du vil styre det mere, skal du have fat i en router (ikke en af de billige fra computercity eller lign.; en "rigtig router", f.eks. en soekris (http://www.soekris.com/index.htm) eller en "alm." server, der kan "route" det du vil).