Avatar billede sabumnim Novice
10. september 2007 - 09:02 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Select box

Hejsa

Jeg sidder pt. og er igang med at kode noget webside op for den forening jeg er medlem af.
Siden som sådan skulle gerne ende med at kunne administreres af ikke-kyndige it-folk hvorfor jeg ønsker at lave den så nem at administrere som muligt uden de store kundskaber.

Til dette skal jeg have lavet en upload funktion af diverse filer.

Når disse filer er endeligt lagt op skal følgende være muligt.
Der er en Download side i backend hvor man vælger hvilken fil der skal uploades og så er det nedenunder muligt at indtaste en teaser i forbindelse med denne fil.

Jeg har styr på at inserte og delete samt update, men mangler lidt hjælp alligevel.
Der hvor man vælger hvilken fil der skal "echo´es" ud på forsiden under download vil jeg gerne have som en Select box hvor der dynamisk opbygges "option".

Dvs. vil sige hvis jeg smider en fil op ( via upload )som kunne  hedde flexkursus.doc eller flexkursus.pdf så vil den når jeg går ind og skal oprette denne download, være tilgængelige i en SELECT box hvor der i forevejen findes X antal filer.
Her kan man så vælge flexkursus.doc og så vil den udkomme i frontend.

Er det muligt?

Skal hertil siges at jeg gerne ønsker TO løsninger idet jeg både skal bruge en kun til .pdf/.doc samt en SELECT mulighed til .gif/.jpg
Så et forslag må gerne deles i to løsninger.

Håber på et hurtigt svar.

//Carsten
Avatar billede martin_dalgaard Nybegynder
13. september 2007 - 13:11 #1
du skal bare putte elementerne i et array, også lave en lykke om select boxen
Avatar billede sabumnim Novice
13. september 2007 - 13:55 #2
Hej Martin

Det lyder da meget nemt :0)

Desværre er jeg endnu ikke så velbevandret ud i det her med arrays.

Alt mit indhold som skal "echo´es" ud skabes på baggrund af når jeg uploader de forskellige dokumenter/billed filer.
Så hvordan får jeg netop hentet denne information ind i et array?

//Carsten
Avatar billede martin_dalgaard Nybegynder
13. september 2007 - 14:39 #3
kan jeg  desværre ikke hjælpe med, er asp programør, og du skriver php,  det sammme som man skal, det skrives bare på en anden måde  ved ikke hvordan det skrives i php

Desværre
Avatar billede sabumnim Novice
16. september 2007 - 22:49 #4
lukker ned grundet manglende fyldestgørende svar...