Avatar billede cyberesben Nybegynder
01. december 1999 - 19:55 Der er 41 kommentarer og
4 løsninger

19" skærme....

Hejsa

Jeg er godt træt af min uskarpe noname 15" fra 1997

så jeg havde tænkt mig at købe en 19" til en pris mellem 3000 og 4250 ca...

jeg skal køre 1280*1024 gerne i så mange Hz som muligt, mit skærmkort understøtter op til 120...

jeg bruger det mest til windows ting, grafikbehandling, kodning og lidt 3d spil..

mit grafikkort er et Asus V3800AGP TNT2 Ultra Deluxe

Hvilken skærm vil i anbefale til mellem 3000 og 4250?
Avatar billede tomb3 Nybegynder
01. december 1999 - 19:58 #1
KFC ! De er gode :)
Legede med nogle stykker i DataCentrum, nogle af dem kunne køre 19xxXxxxx
Ja.. kan sq ikke huske max opløsningen
men de kunen køre den i højst HZ. Det var ikke alle der kunne, og det er heller ikke meningen at de skal kunne :P

Meen det er sq en fed skærm!
Avatar billede cyberesben Nybegynder
01. december 1999 - 20:01 #2
en jeg kender siger at KFC skærmene går nemt i stykker og alt muligt... finder lige noget af det:

"pas på med KFC. I den butik hvor jeg stod havde vi normalt ikke KFC-skærme, men vi solgte nu en alligevel til en speciel kunde...DDUUUMMMMTTTT. Jeg tror han kom tilbage og ombyttede den monitor til en anden KFC 4 gange eller sådanne noget"

"den stod helt ad helvede til... og så døde den to gange.. den af disse gange med røg og det hele..."
Avatar billede retep Nybegynder
01. december 1999 - 20:17 #3
Hmmmm. Jeg har også kun hørt skidt om KFC-skærme!!! Noget med en streg, der kan altid ses på skærmen pga. at KFC bruger en anden teknologi end normale producenter.
Avatar billede retep Nybegynder
01. december 1999 - 20:21 #4
Tilgengæld har jeg hørt en masse godt om ViewSonic... Men da jeg ikke kender priser, eller har noget personlig erfaring, er dette kun en kommentar.
Avatar billede spacey Nybegynder
01. december 1999 - 21:23 #5
Prøv en AMAGA skærm, de er rimelig billige, og p*sse gode.

Min 17" kan køre 110 hz.

/Spacey
Avatar billede cyberesben Nybegynder
01. december 1999 - 21:54 #6
spacey>> jeg vil have en 19" og ja, min 15" kan også klare 120 Hz men det er i 640*480 så det hjælper ikke meget vel?
Avatar billede bubby Nybegynder
01. december 1999 - 22:06 #7
well jeg har en goldstar studioworks 76m d r kun 17" men denk an køre op til 1280x1024 i 75 Hz
Vi har også en 19" KFC til at stå, den virker ganske fint og der har ikke været problemer med den endnu!
Avatar billede skjoldby Nybegynder
01. december 1999 - 22:09 #8
KFC jeg troede det stod for Kentucky Fired Chicken se selv:
http://www.aok.dk/E/V/CPHDK/0001/20/00/

skjoldet
Avatar billede cyberesben Nybegynder
01. december 1999 - 22:12 #9
hehehe og du kalder dig grafiker? jeg tror du skulle lægge dine madvaner om :-)
Avatar billede desperado Nybegynder
01. december 1999 - 22:13 #10
hmm det er godt med jeg !
Den skærm tomb3 snakker om er ikke bare en standart skærm med en standart billedrør !

den har vundet best bye i flere blade into  !!!

Den kan klares for 3495 Kr
Avatar billede cyberesben Nybegynder
01. december 1999 - 22:21 #11
desperado>> kan du sende svinet til mig med posten?
Avatar billede tusse Nybegynder
01. december 1999 - 22:25 #12
Tjaa, Hvorfor har INGEN af jer tænkt på en Sony skærm? Bare en enkel 17" man har sku ik brug for mere!. 200GST den koster de der 3500 kr. og er det mest lækre jeg nogensinde har købt, Skærmen ser måske grim ud... Men inden i!!!... Der er det altså KVALITET! Jeg har IKKE høre en ENESTE ting dårligt som Sony Skærme.. skal ige siger at Sony GST200 slog alle de andre 17" skærme :)

Mvh
Tusse
Avatar billede goulduck Nybegynder
01. december 1999 - 22:31 #13
retep>> Det med stegerne... Hvis det skal være en trinitron skærm er der streger: én i den øverste 1/3 del af skærmen og en i den nederste 1/3. Det er dampere wires, som gør at billedet står mere stabilt. Nokia, Sony, IBM og andre firmaer har også de steger, så det har ikke noget afgøre med at det er KFC.
Stegen er "bare" en mørkere linie, som jeg i starten sagde at "Sådan en skal jeg IKKE have".... men nu ligger jeg slet ikke mærke til den. Selvfølgelig hvis man kigger efter den så ser man den.

Jeg har desværre ikke så meget erfaring med andre skærmtyper end min egen Nokia, som jeg synes at hel fin, det er en 19" og kan klare 1024*768 i 98 Hz ... den koster desværre ca. 5600 kr
Avatar billede cyberesben Nybegynder
01. december 1999 - 23:24 #14
ok, jeg venter lige og ser om der kommer flere kommentarer...
Avatar billede manon Nybegynder
02. december 1999 - 03:10 #15
Cyberesben> Du skal tale med "Fatboy" - han har absolut den bedste viden om 19 " skærme for tiden og er meget objektiv i sine meninger om hardware ( + at han har meget forstand på det).

fatBoy finder du her på eksperten.

<manon
Avatar billede tomb3 Nybegynder
02. december 1999 - 06:05 #16
Hallo fat det ! Som Desperado også siger er den KFC skærm jeg snakker om ikke en standart skod skærm, men en god kvali skærm! Den roolez altså! Ingen streger eller fejl med den, den kører bare!

Jeg har testet den i DataCentrum, da jeg var i praktik derinde. Han har i ComputerDiscount der han arb der.
Avatar billede i11uzion Nybegynder
02. december 1999 - 08:23 #17
tomb3>>> Stregerne over skærmen er sgu da ikke en fejl!!! De kommer af at der sidder et Trinitron billedrør i skærmen, hvilket er af rigtig fin kvalitet, så man få et rigtig godt og fint billede...

HEhehehe jeg synes tit at det er sådan at når man spørger folk om hvad der er bedst af en bestemt ting, så skriver folk hvad de selv ejer, og skriver at det er det bedste i verden... (kender det godt fra mig selv... :)

Nu har jeg selv en ADI, og den synes jeg da også er god nok, men jeg ville hellere have ejet en Sony, så cyberdims, jeg synes personligt at du skal købe en Sony (godt nok koster den 4500, men jeg synes at det er pengene værd)...

Jeg kender en som købte en KFC 17", den holdt i 2 år før den gik i stykker og skulle repareres for 800kr... (nu går alle KFC tilhængerne sikkert amok)... :)
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
02. december 1999 - 10:37 #18
Personligt drømmer jeg om en 19" nokia da de laver, hvad jeg kalder, rigtig god kvalitet, både udseenet, billede og garanti !!!
Men de er sgu dyre
Avatar billede desperado Nybegynder
02. december 1999 - 16:32 #19
I alle samen er for TYKKE !
NÅR man køber KFC så køber man efter
seriel nummert !
ved at gøre det får man de godt skærme !

smile er også kfc udstyr men det er der luksus skærmene bliver lavet !
det er de tosser der ikke kigger sig for der brænder fingerne !
( Arbejder til davlig med KFC )
Avatar billede desperado Nybegynder
02. december 1999 - 16:48 #20
trinitron er også en god løsning !
men cromaclear er efter min bedømelse bedre !
du slipper for den linje x 2 der er på en trinitron skærm og den er meget bedre til at gengive de grønne-faver
Cromaclear er lavet af NEC
http://www.nectech.com
når vi skakker disse typer så er det bare en skald hvor der står kfc på og det sidste er en NEC skærm !
TAG DEN !

Med hensyn til den 19 tommer vi har i datacentrum  er det den samme model som HITACHI CM769ET 19 tommer
det er kun skærmen kassen der er en anden !
TAG DEN !
Avatar billede tomb3 Nybegynder
02. december 1999 - 22:25 #21
i11uzion> Jeg har sq ikke KFC, men Targa...
Avatar billede cyberesben Nybegynder
02. december 1999 - 23:40 #22
ja ok men den har du også fået gratis
Avatar billede skjoldby Nybegynder
02. december 1999 - 23:44 #23
cyberez>> Jeg har faktisk aldrig spist der. Er det så skidt???
Avatar billede cyberesben Nybegynder
02. december 1999 - 23:52 #24
nææ men fastfood er da usundt, er det ikke?
Avatar billede johnnyboy Nybegynder
03. december 1999 - 13:44 #25
Du kan få en 19" fladskærm inde på prc-data.dk til 4.000 eller 5.000, jeg kan ikke huske det.
Men det skal da stærkt overvejes da fladskærme kan give kanon opløsninger med en høj opdatering, desuden fylder de meget mindre. Fladskærme er kvalitet.
Avatar billede goulduck Nybegynder
03. december 1999 - 14:18 #26
19" Fladskærm til 4-5000 kr ?!?!
Avatar billede goulduck Nybegynder
03. december 1999 - 14:25 #27
Kan du ikke lige skrive hvilken skærm du har kigget på? Det største jeg kan se at der er af fladskærmene er 18,1" og de ligger alle på over 10.000 kr for ikke at sige 20.000 kr !!
Avatar billede tomb3 Nybegynder
03. december 1999 - 15:30 #28
Hallo !! Når han siger fladskærem, er selve skærmen flad, ikke hele kassen dooh!

Hva Esben.. kan je få de point ?
KFC er det bedste valg til den pris
Avatar billede dres Nybegynder
05. december 1999 - 14:09 #29
Avatar billede cyberesben Nybegynder
05. december 1999 - 16:25 #30
dres>> ja sådan noget kan jeg sgu godt selv finde, men har du prøvet skærmen, har du erfariger med om den er god?
Avatar billede johnnyboy Nybegynder
06. december 1999 - 07:49 #31
Ok den hedder Mitsubishi 19''monitor, Flatscreen CRT, USB og den koster jo godt nok 5310,-
Og desuden kan du få fladskærme helt op til 60"
Avatar billede johnnyboy Nybegynder
06. december 1999 - 08:02 #32
Hvis man skal have en "rigtig" fladskærm, så skal man lede efter TFT-skærme, men så bliver det straks en del dyrere. Men almindlige CRT-skærme giver den næstbedste billedkvalitet og skærmene fylder stadig mindre end normale skærme.
Avatar billede goulduck Nybegynder
06. december 1999 - 09:37 #33
Det vil alså sige at det ikke er en rigtig fladskærm, men bare en normal skærm som fylder lidt mindre, som du skriver om?
Avatar billede gnarf Nybegynder
06. december 1999 - 09:43 #34
Nokia's 19" blev nummer 2 i en test i computerworld efter en Sony 19" til 8500.

Ved ikke om du kan finde Nokia'en helt ned til 4200, men det skulle være muligt at finde den til lige under 5000.
Avatar billede johnnyboy Nybegynder
06. december 1999 - 10:01 #35
Det er ikke en normal skærm som fylder lidt mindre.
Kvaliteten er højere d.v.s højere opløsning og opdatering, og selve billedkvaliteten skulle også være højere end alm. skærme.
Avatar billede goulduck Nybegynder
06. december 1999 - 10:06 #36
Det jeg mente var, at det ikke var en fladskærm, men en skærm med billedrør, ik?
Avatar billede johnnyboy Nybegynder
06. december 1999 - 10:32 #37
Det er korrekt
Avatar billede johnnyboy Nybegynder
06. december 1999 - 10:34 #38
Og dog, de kaldes stadig for fladskærme
Avatar billede dres Nybegynder
06. december 1999 - 14:22 #39
Ja der er en virklig god skærm

Dres
Avatar billede cyberesben Nybegynder
06. december 1999 - 21:09 #40
jeg checker lige de forskellige ting ud....
Avatar billede bowann Nybegynder
20. december 1999 - 12:02 #41
En ting skal du vide. Din skærm holder gerne 3-4 computere så du skal ikke spare på dette punkt. Hvis du har råd så skal du købe skærme i prisklassen 5000-6000 for en 19 tommer, ellers får du 19' billedrør men 17' teknologi.
Af mærker som kan anbefales at tage en kik på er LaCie, som er et professionelt produkt, som henvender sig til den grafiske brance (har dem selv 19' på arbejde), dette er en skærm med sony billederør, men LaCie teknologi. SGI bruger også LaCie i deres 21' skærme (har selv en). Andre mærker kunne være Sony eller Nokia i mellemklassen af deres produkter.
Men hust at skærmen lever længe, og alle som jeg kender, der har brugt et par tusende ekstre har ikke fortudt.

P.S. brug tid på at se skærmene i virkeligheden
Avatar billede mhsdk Nybegynder
20. december 1999 - 17:16 #42
Gå ind på www.private-pc.dk

Der er en AOC 19" til  2995,00 Kr.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
20. december 1999 - 20:43 #43
mhsdk>> ja det er flot at du kan læse en pris... men kender du den skærm? har du prøvet den? er den god?
Avatar billede bowann Nybegynder
21. december 1999 - 09:14 #44
Arbejder med Sony, Nokia, Lacie & SGI Som de bedste. Lacie elektron 19 koster 6873,75 med moms hos macstore eller pcstore. Dette er en skærm som jeg stærkt kan anbefale. Lidt dyre men meget bedre. Dette er den skærm man ser flest af på grafiske messer.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
22. december 1999 - 21:24 #45
sådan, nu har jeg købt en KFC 19", jeg ved godt at der er dyrere skærme, men den her er altså skide god til den opløsning jeg kører i, og jeg skal jo også have råd til resten af alt det jeg skal have købt I ved......

og tak til desperado for den gode betjening i butikken!