Avatar billede rasmus_h Nybegynder
08. september 2007 - 18:38 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Disk(e) fejler

Hej

Jeg har følgende i Event loggen:

Event Type:    Error
Event Source:    Disk
Event Category:    None
Event ID:    11
Date:        07-09-2007
Time:        18:56:09
User:        N/A

Description:
The driver detected a controller error on \Device\Harddisk2.

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

Og også denne:
Event Type:    Error
Event Source:    atapi
Event Category:    None
Event ID:    5
Date:        07-09-2007
Time:        18:56:08
User:        N/A

Description:
A parity error was detected on \Device\Ide\IdePort0.

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

Hvor kan jeg finde ud af præcis hvilken disk Harddisk2 er? Help and Support siger at fejlen er et løst controller kort eller defekt kabel, men jeg aner ikke hvor jeg skal begynde. Nogle der kan give et hint?

Venlig Hilsen
Rasmus
Avatar billede novice-so-far Nybegynder
08. september 2007 - 18:55 #1
Hvor mange Harddiske har du? Er de forbundet til bundkortet brede(ATA) eller smalle(SATA) kabler?
Avatar billede rasmus_h Nybegynder
08. september 2007 - 18:59 #2
Jeg har fire diske og to cdrom drev. Det er altsammen ATA. Jeg har dog en SATA controller i maskinen også, men der er ikke sat noget til.

Derudover har jeg en RAID controller (ATA). På den sidder de tre af diskene som hhv PM, SM og SS.

Min system disk sidder på onboard IDE controller som PM. CDrom er som SM og SS

- Rasmus
Avatar billede rasmus_h Nybegynder
08. september 2007 - 19:00 #3
Kan tilføje, at de to diske der sidder som SM og SS på RAID kortet, er sat i mirror så de optræder kun som en enkelt disk i W2003
Avatar billede novice-so-far Nybegynder
08. september 2007 - 19:14 #4
Ok, jeg går ud fra, at du har tjekket for løse connectorere, siden du er begyndt at lege med RAID. Hvilken type RAID har du sat op, udover RAID 1 (Mirror). Og har du haft systemet til at køre med de fire diske.

Jeg spørger fordi du, (1)-ikke kan spejle et RAID 0 (Stripped) set. (2)-Fordi en fejl der indeholder paritet, normalt skyldes problemer med RAID 5.
Avatar billede novice-so-far Nybegynder
08. september 2007 - 19:26 #5
Jeg er nød til at gå nu, men prøver at finde en løsning til dig, engang i morgen aften, hvis du stadig har problemet der.
Avatar billede gulkings Nybegynder
25. september 2007 - 21:33 #6
Hvordan er caching på de diske sat?
Avatar billede rasmus_h Nybegynder
14. marts 2008 - 10:26 #7
Hej... Læg lige et svar, så kommer der lidt point.

- Rasmus
Avatar billede rasmus_h Nybegynder
17. april 2008 - 08:33 #8
Lukker selv...