Avatar billede jekk Nybegynder
08. september 2007 - 17:19 Der er 10 kommentarer

kraftig bærbar - model, mærke ?

hvilken bærbar skal jeg vælge (gerne links),
når mine minimumskrav er følgende:

min. 17" skærm
min. 2 GHz processor (dual core)
min. 2 Gb RAM
min. 160 S-ATA HD
min. 4 USB, 1 FIREWIRE
med WEB-camera
wifi
UDEN modem-kort
gerne med kortlæser
DVD-brænder
lang batteridrift (min. 4 timer)

skal specielt anvendes til video-redigering og brænding

pris "underordnet" ;0)

nogen bud ?
Avatar billede amews_aj Nybegynder
08. september 2007 - 18:17 #1
Prøv at kigge på Dell Inspiron 1720, den dyreste af de 3 konfigurationer.
Avatar billede red Nybegynder
08. september 2007 - 18:18 #2
4timers batteridrift samt 2ghz+ cpu og 17" skærm bliver ret svært. Har selv en Aspire 9524WSMi stående, som holder maksimalt 2 timer, når den næsten kun er idle.

Den har en 1,83ghzcpu, 2gb ram, 2*100gb harddisk og alt det andet du spørger efter :)
Avatar billede kogt Nybegynder
08. september 2007 - 18:26 #3
det taetteste du kommer paa saa kraftig en Baerbar vil nok vaere en maskine fra Zepto.dk...

enten det eller oxo skal du have fat i en fra IBM lenovo for og faa en lang leve tid paa batteriet men saa igen hvis du vil til og lege med video redigering paa din baerbare mens den er paa batteriet saa kommer du kun til og lave kortfilm :P fik du den :) kort-film

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=388079
Avatar billede red Nybegynder
08. september 2007 - 18:27 #4
Zepto og lenovo leverer da ikke med 17" skærm, svjv.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
08. september 2007 - 18:27 #5
Min Dell Inspiron 1520, (15,4" skærm), men ellers med samme konfiguration, har omkring 4 timers batteritid med 9 cell batteri.
Avatar billede red Nybegynder
08. september 2007 - 18:29 #6
http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=516010306

Faktisk en magen til den jeg har, jeg har bare ikke dual-light skærmen. Suveren maskine, men kan ikke finde den ny nogle steder, eller nogen med lignende specifikationer.
Avatar billede kogt Nybegynder
08. september 2007 - 18:55 #7
red>> I know :) men det ville vaere mit valg... hvis det stod til mig...

jekk>> anyway det er svaert og finde en baerbar med stor skaerm og lang batteri tid...

men efter min overbevisning saa vil jeg foreslaa at du vaelger mellem maerkerne IBM(lenovo) toshiba, HP eller zepto hvis du vil have noget af kvalitet... det er der sikkert mange som vil argumentere imod... men det er hvertfald mit raad til dig, naar du kigger efter baerbar

og saadan bare for sjov saa er det endnu svaerer og finde en baerbar computer UDEN det F**king modem... jeg kan ikke se hva det skal bruges til mere...

jeg har selv en IBM thinkpad som jeg er super glad for...!!
Avatar billede chrolle Nybegynder
08. september 2007 - 23:52 #8
hey video-redigering hvorfor så ikke kigge på en mac;) kan klart anbefales... http://store.apple.com/Apple/WebObjects/dkstore.woa/6774044/wo/yK3EglcaUtij2AqKrnM1T4SeURv/3.?p=0
Avatar billede jekk Nybegynder
09. september 2007 - 11:19 #9
tak for svarene ...

måske ikke rimeligt med at kræve lang batteri-levetid ved stor skærm - så måske skal jeg ikke stille det krav til batteridriften - og når jeg ser på min erfaring, så er det også sjældent at jeg kører på batteriet !

jeg har fået fortalt, at man nu også kan få bærbare med 20" skærme !? det vil jo være fint, når man skal vise det video-redigerede resultat, inden det brændes på en skive...

mac !? tjae, måske, men så skal man vænne sig til et helt nyt "univers" og hvad med kompabiliteten med PC-miljøet ! I midt halvfemserne havde jeg en ejendommelig oplevelse med mac-maskiner - idet jeg konstaterede, at selv indenfor mac-maskinerne7-modellerne kunne der herske inkompabiltet - overraskende ! men det har man måske løst sidenhen...

jeg er fortsat i vildrede om, hvad jeg skal vælge !
Avatar billede chrolle Nybegynder
09. september 2007 - 11:56 #10
hvis du ikke er så vild med mac os x kan du jo altid ligge windows på deres hardware men min erfaring er bare at os x og de programmer der til er bedre og mere stabile end hvad jeg har prøvet til windows... ind til videre er det hvis kun hp der er fremme med 20" ellers er der også en xps fra dell men er ikke sikker på der over hocedet er batteri i den:S