Avatar billede aquafisken Nybegynder
08. september 2007 - 17:18 Der er 6 kommentarer

Der skrives ikke ind i formen

Hej, jeg sidder med et problem hvor jeg prøver at hente noget information ind fra en MySQL database ved navn mybeer_nyheder.
Hvad er der galt i følgende kode siden den ikke kan skrive data ind i formen?
Når jeg prøver at printe $nyhedsID ud kan den fint finde et nr...

if ($_GET['edit']=="yes"){
                                $nyhedsID = $_GET['id'];
                                print "$nyhedsID";
                                include("connect.php");
                                $query=mysql_query("select * from mybeer_nyheder where id = " . $nyhedsID . " LIMIT 1")or die(mysql_error());
                                    if(mysql_num_rows($query) > 0){
                                    $row = mysql_fetch_assoc($query);
                                    print "<form action='nyheder.php' method='post'>
                                    <table border='0' cellspacing='0' cellpadding='0'><tr><td class='adminNyhederAarMaaned'>
                                    <h3>Måned</h3>
                                    <select class='width100pct' name='maaned' value='$row[maaned]'>
                                    <option>Januar</option>
                                                    <option>Februar</option>
                                                    <option>Marts</option>
                                                    <option>April</option>
                                                    <option>Maj</option>
                                                    <option>Juni</option>
                                                    <option>Juli</option>
                                                    <option>August</option>
                                                    <option>September</option>
                                                    <option>Oktober</option>
                                                    <option>November</option>
                                                    <option>December</option>
                                                </select>
                                            </td>
                                            <td class='adminNyhederAarMaaned'>
                                                <h3>År</h3>
                                                <select class='width100pct' name='aar' value='$row[aar]'>
                                                    <option>2007</option>
                                                    <option>2008</option>
                                                    <option>2009</option>
                                                    <option>2010</option>
                                                </select>
                                            </td>
                                            <td class='adminNyhederOverskrift'>
                                                <h3>Overskrift</h3>
                                                <input type='text' class='text' name='overskrift' value='$row[overskrift]'>
                                            </td>
                                        </tr>
                                    </table>
                                    <br>
                                    <h3>Nyhed</h3>
                                    <textarea rows='8' cols='40' class='width100pct' name='tekstfelt'>$row[tekstfelt]</textarea>
                                    <br><br>
                                    <input type='submit' value='Rediger' class='submit'>
                                    </form>";
                                    }
Avatar billede showsource Seniormester
08. september 2007 - 17:32 #1
Får du din tabel frem?
Avatar billede mjall0w Nybegynder
08. september 2007 - 17:37 #2
$nyhedsID = $_GET['id'];
print "$nyhedsID";

Jeg kunne forestille mig du skulle have den ind i en form for løkke før den vil udskrive mere end en '$nyhedsID'
Avatar billede showsource Seniormester
08. september 2007 - 17:48 #3
Den skal jo kun finde et row!

Måske hvis du prøver med where id = " . intval($nyhedsID) . "
Avatar billede aquafisken Nybegynder
08. september 2007 - 17:49 #4
Jeg får fejlen Unknown column 'id' in 'where clause' og ser ikke formen.
Skal jeg have den ind i en løkke, når det kun er et af id'erne, der skal skrives ind i formen?
Avatar billede olebole Juniormester
08. september 2007 - 17:55 #5
<ole>

Så har din tabel 'mybeer_nyheder' vel ikke et felt ved navn 'id'  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede aquafisken Nybegynder
08. september 2007 - 18:49 #6
Selvfølgelig var det bare felt navnet der var forkert, tak olebole, men også jer andre - sikke en dum fejl :)