Avatar billede stroyer_dk Nybegynder
08. september 2007 - 15:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

CyberCity opkobling med Speedstream modem er det muligt?

Hej Eksperter,

Har i et godt stykke tid gået og blevet en  smule "knotten" over ikke at have min wan ip direkte på min egen router, men først skal igennem CC's router.

Kunne godt tænke mig at vide om det ville være muligt fx. at bruge et modem jeg har fra en TDC opkobling og smide den på som erstatning for CC's udstyr?

Setuppet lidt nu:

ISP -> CC modem/router -> Privat router -> Switch -> server

Setup jeg godt kunne tænke mig:

ISP -> Modem -> Muligvis privat router her -> Switch -> Server

Vil gerne undgå det dobbelt NAT jeg køre med lige nu.
Ved ikke om det ville være muligt at lave ændriger i CC's modem/router således at den KUN fungere som modem, intet andet?

/mvh
Avatar billede neoman Novice
08. september 2007 - 16:16 #1
CC kører PPPoA mens TDC kører mig bekendt PPPoE, så næppe.

Du kan købe din egen PPPoA router og smække på, i stedet for CC's - mange gør det aht IP-telefoni osv
Hvad bruger du din egen router til? Hvis det er for at få trådløst, kan du jo bare misbruge den som trådløs accesspoint, ved at disable DHCP i den, og tilslutte den via en LAN port ( i stedet for WAN). Så har du single nat.

Du kan ikke disable NAT i CC's. Du kan købe  GLOBAL IP hos CC, og så  er der vist ingen NAT i den længere - men det koster $$.
Avatar billede rasmus_h Nybegynder
08. september 2007 - 18:55 #2
Nej du kan ikke bruge CC's router som rent modem, men du kan jo købe din egen IAD (router med modem), fx ZyXEL som CC bruger.

Men hvorfor vil du ha din egen router? Du har jo adgang til at gøre hvad du vil i CC's router? Ingen begrænsninger som hos TDC

- Rasmus!
Avatar billede neoman Novice
08. september 2007 - 20:09 #3
Jeg må æde nogle af mine ord i mig igen vist. Der findes speedstream modeller som kan køre PPPoA - så du er nødt til at kigge i manualen på dit modem og se om det kan det eller ej.
Avatar billede stroyer_dk Nybegynder
09. september 2007 - 09:08 #4
At CC køre PPP over ATM er jeg godt klar over :-)Gamle lorte tech.!
Jeg prøver lige at forenkle mit spørgsmål en smule:

Kan man med et Speedstream 4100 eller 5100 Modem tilslutte sig CC?

Grunden til skiftet er at jeg har en pokkers masse funktionalitet i min egen router som jeg benytter mig af, men på nuværende bliver jeg nød til at have forwarded alle porte til det næste "led" og så derefter lave mine regler. DET synes jeg ikke er optimal. Desuden bruger den jo også strøm sådan en extra fanden. Ved godt det ikke er meget men lidt har også ret.

/mvh
Avatar billede neoman Novice
09. september 2007 - 09:32 #5
DLINK 300-T er et modem som kan køre PPPoA - der findes måske også andre modeller. Om dine speedstream kan eller ej, kan du sikkert slå op på nettet lige så godt(eller dårligt) som jeg kan.
Avatar billede stroyer_dk Nybegynder
09. september 2007 - 15:04 #6
neoman - Erhm...du tror vel seriøst at jeg IKKE har ledt på nettet inden jeg stiller spørgsmålet? Det har jeg... og i timer for at finde en løsning, men løsningen lå jo lige foran snuden på mig :-); køb et ADSL modem..ved ikke lige hvorfor i alverden jeg ikke har tænkt på det.

Har bestilt sådan en her: Linksys AM200 = Problem løs for under 300kr.. Gaahh!

Well, tak for hjælpen anyways. Der var point til dig!

/mvh
Avatar billede neoman Novice
09. september 2007 - 15:15 #7
Tak for points.

Mht til dit spørgsmål: Jeg "tror" ingenting om nogen - jeg har kun den info som foreligger i spørgsmålet, og kan ikke gætte, om du er en af dem som prøver selv, eller en af dem, som ikke kan finde ud af at google:) Her på E får man alle slags.

Det er glædeligt, at dit problem er løst. Nogle gange hjælper det at få selv irrelevante indspark, så man ser tingene i et andet lys:)