Avatar billede halvamatoer Nybegynder
07. september 2007 - 13:34 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Gem mange billeder fra excel som enkelte filer.

Jeg har et kæmpe regneark, der indeholder:
Billede (Er placeret ud for en celle) A1
navn A2
Afd A3

jeg mangler en automatisk process der kan gemme alle billederne som bmb med celle a2+a3 som navn.

Findes der en nemt løsning?

Alternativt - jeg kan se at billederne er navngivet i excel som billede 1,2,3 osv.
Kan man automatisk trække det ud som bmp-filer.
Avatar billede jkrons Professor
07. september 2007 - 13:37 #1
Hvis du kan lev e med, at det bliver jpg filer, kan du bare gemme sonm web-side.
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
07. september 2007 - 14:57 #2
nem løsning (den havde jeg ikke tænkt på) - jeg kan konvertere til bmp efterfølgende.

Jeg venter dog et øjeblik med point - hvis der kommer en forbi med løsning der kan navngive billederne automatisk
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
07. september 2007 - 20:47 #3
Der er mange små utilities der kan gøre det for dig. F.eks http://www.sobolsoft.com/excelextractimage/
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
10. september 2007 - 13:21 #4
Valgte jkrons (Så må kontorassistenten arbejde lidt) - da programmet vil have penge før jeg kan teste det.
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
14. oktober 2007 - 10:09 #5
nogle der ønsker points?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
14. oktober 2007 - 19:08 #6
Hvis du valgte jkrons løsning, må det være ham der skal have point.
Avatar billede jkrons Professor
15. oktober 2007 - 11:14 #7
Herv er et svar, hvis min løsning var brugbar.