Avatar billede seals12345 Nybegynder
06. september 2007 - 20:50 Der er 2 kommentarer

CMS System, hvor skal jeg begynde?

Hey.

Jeg kunne godt tænke mig at lave mit eget cms system, men ved ikke helt hvor jeg skal begynde.

Er der nogle guides på nettet eller bøger som kunne hjælpe mig i denne sammenhæng? og hvordan skal et databasen til CMS systems bygges op?

På forhånd tak
Avatar billede jakobdo Ekspert
06. september 2007 - 22:07 #1
Du kunne starte med at installere fckeditor og prøve at gemme hjemmeside og hente dem ud.
CMS er jo mange ting, så du skal have tabeller til de info du synes kunne være interessante at gemme.
Avatar billede mcardle Nybegynder
07. september 2007 - 00:37 #2
Du kunne starte med at lave et lille cms. F.eks. lav en galleriside, hvor man bag ved kan gå ind og uploade billeder til et dir, som galleri.php så læser og smider billederne ind.

Derefter kan du lave så man kan tilføje noget tekst til billederne, hvor du smider teksten og filnavnet op i en database og trækker dem ud sammen.

Så kan du lave, så man kan slette billeder og tekst igen.

Det er en start, så kan du altid lave videre med blog, gæstebog osv. senere.

//mcardle