Avatar billede gottorp Nybegynder
06. september 2007 - 13:39 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kombination af 2 slags søjlediagrammer

Hej
Er det muligt at kombinere et Grupperet søjlediagram (hvor fx Aktuelt og Budget, står ved siden af hinanden under samme måned) med et Stablet søjlediagram (der viser fx 3 projekter ovenpå hinanden, så søjlen i alt udgør 100%).
De 2 søjler (Aktuelt og Budget) skal altså stå op ad hinanden under hver måned og samtidigt vise de 3 projekter ovenpå hianden i henholdsvis Aktuelt og Budget for hver måned.

Mvh
Avatar billede luffeladefoged Praktikant
06. september 2007 - 14:43 #1
For mig lyder det ikke som en kombination, men at du kan ordne det i dine data:
Row 1 B1:JanAct heading; C1:JanBud heading; D1:tom; E1:FebAct heading; etc
Row 2 A2: Proj.1 heading; B2:JanAct ciffer; C2:JanBud ciffer; D2:tom; etc
Row 3 A3: Proj.2...
Row 4 A4: Proj.3...
Den tomme for at få et mellemrum mellem de enkelte måneder.
og så vælge et stablet diagram på disse data.
Måske misforstået, men et forsøg :o)
Hilsen  Luffe
Avatar billede luffeladefoged Praktikant
10. september 2007 - 09:38 #2
Fik du løst det? - var jeg helt ude i skoven med mit forslag?
/ Luffe
Avatar billede gottorp Nybegynder
10. september 2007 - 18:07 #3
Jeg har haft travlt og har ikke afprøvet det endnu :o)
Avatar billede gottorp Nybegynder
13. september 2007 - 14:51 #4
Jo man kan sige at det virker...bare lidt besværlig at skulle sortere så meget i dataene, men tak.
Avatar billede gottorp Nybegynder
13. september 2007 - 14:52 #5
Idén var at de to søjler for januar skulle stå helt klistret op ad hinanden :o)
Lægger du lige et svar.
Avatar billede luffeladefoged Praktikant
13. september 2007 - 16:59 #6
Mht. sortering af data ved jeg ikke lige hvordan de kommer ind. Man kan også switche en graf rundt så man skifter på rækker og kolonner, hvis det kunne være en løsning. Ellers kan man også bruge en pivot tabel til at ordne sine data med diverse mellemrum osv - måske det var en ide.
Du kan "klistre" de to søjler op af hinanden således:
- højreklik på en tilfældig søjle
- vælg "format data series"
- vælg "options" tab'en
- her kan du justere "gab width", som er mellemrummet mellem søjlerne.
Det var derfor jeg foreslog en tom celle mellem månderne, således at de enkelte måneder kunne hænge sammen og "læses" individuelt.
Tak for point.
Hilsen Luffe
Avatar billede luffeladefoged Praktikant
17. september 2007 - 09:56 #7
Fik du søjlerne klistret sammen? Ellers sig til.
Hilsen Luffe
Avatar billede gottorp Nybegynder
19. september 2007 - 13:41 #8
Ja, nu er det ikke mig der skal sidde med det, så ham der skal bruge det må bare bruge lidt tid på at sortere dataene.