Avatar billede skovborg Nybegynder
06. september 2007 - 09:41 Der er 1 kommentar og
1 løsning

sætte form ontop

Jeg skal lave et program der sætter sig ontop af ALT når der sker en given hændelse.
Jeg har forsøgt at sætte min frame ontop, men når brugeren minimere alt så forsvinder ontop funktionaliteten.
Er der en smart måde at få en popup der går fra at være minimeret til at den stjæler fokus 100%
Avatar billede Slettet bruger
11. september 2007 - 20:57 #1
Jeg vil mene at java er den forkerte teknologi at bruge til at opnå den ønske funktionalitet. Der skal du have fat i noget C++ og en Win32 API, for at du kan kontrollere på den ønskede måde.

Det begrænser sig så desværre til Windows, men du udtrykker heller ikke at det skal være platformsuafhængigt.
Avatar billede skovborg Nybegynder
12. september 2007 - 10:01 #2
Hov jeg havde helt glemt dette spørgsmål.
Her er løsningen og den virker ;-))
try{
  queueSize = dbh.GetStatus(channel, SoftPhoneuser);
  writeToFile("queueSize " + queueSize);
  if(queueSize>0){
    mg.setAlwaysOnTop(true);
    mg.toFront();
    mg.jButtonAlarm.setBackground(new Color(255,0,0));
    mg.repaint();
  }else{
    mg.setAlwaysOnTop(false);
    mg.jButtonAlarm.setBackground(new Color(236,233,216));
    mg.toBack();
    mg.repaint();
  }