Avatar billede alexandersen12 Nybegynder
05. september 2007 - 19:17 Der er 8 kommentarer

Oprette tilbudsnummer automatisk

Hej jeg er ved at oprette et tilbudssystem i Word, Jeg opretter en skabelon i Word, hvor jeg gerne vil have at der indsættes et tilbudsnummer automatisk. Det jeg gerne ville kunne er at når man åbner skabelonen, så indsættes tilbudsnummeret automatisk, (Eks. 001-09092007 (nr-ddmmår)) Det skulle gerne være sådan at flere personer der er koblet på samme server, skal bruge den samme nummerserie. og endelig må det gerne være så den automatisk sætter tilbudsnummeret ind i filnavn, når man vil gemme  dokumentet(hvis det er muligt).
Håber der er nogen der kan hjælpe
Avatar billede supertekst Ekspert
05. september 2007 - 23:30 #1
Hvad er reglen for anvendelse af løbenr.
- forløbende - uafhængig af dato - eller?
- gemmes tilbud i fælles mappe - eller individuelt?
- det kan godt lade sig gøre at anvende tilbudsnr. i filnavnet.
Avatar billede rvm Nybegynder
06. september 2007 - 08:15 #2
Her er lidt kode som jeg tidligeregivet som svar på et lignende spørgsmål:
http://www.eksperten.dk/spm/295760
Avatar billede alexandersen12 Nybegynder
06. september 2007 - 10:57 #3
Der er ikke nogen endelige regler for anvendelse af løbenummer
Nummeret skal være fortløbende og evt afhængig af måneden(Nulstiller hver d. 1 - er ikke helt afgjort endmu)

Alle tilbud gemmes i individuelle mapper afhængig af tilbudstype

Filnavn vil være tilbudsnummer + navn i brevhovedet
Avatar billede supertekst Ekspert
06. september 2007 - 14:56 #4
Hvis muligt må du gerne sende en kopi af skabelonen til: pb@supertekst-it.dk

Har en ide om, at en Excelfil måske kunne anvendes til tildeling af løbenr og samtidigt anvendes som journal over alle tilbud - hvis dette var relevant. Der kunne i givet fald også ske en automatisk arkivering, hvis tilbudstype kunne identificeres.

Så det kunne udvikle sig til helt lille system?
Avatar billede alexandersen12 Nybegynder
06. september 2007 - 17:50 #5
Er hermed sendt

Lyder spændende mht journalen
Avatar billede alexandersen12 Nybegynder
06. september 2007 - 21:35 #6
Hej rvm

Tak for svaret, men jeg afventer lige supertekst og ser hvad han har.
Avatar billede rvm Nybegynder
07. september 2007 - 08:02 #7
Det er bare i orden :-)
Avatar billede supertekst Ekspert
05. maj 2008 - 11:03 #8
Forsvandt desværre i travlhed - er det stadig aktuelt?