Avatar billede paviuz Nybegynder
05. september 2007 - 18:55 Der er 5 kommentarer

php/mysql problem: tilføjer ikke korrekt til databasen.

Hej, jeg har et problem med mit script, den sakl oprette nogen kolonner i min database efter den har tjekket om de er udfuldt osv..

http://pastebin.com/meb2dc72 <- Der er koden

De felter jeg ikke indtaster noget i, bortset fra about og postnr, kommer der en fejl meddelse jeg selv har lavet, med at jeg mangler at indtaste noget..

Men hvis jeg indtaster det, så kommer denne fejl:
Notice: Undefined index: user in /var/www/hotserv.dk/users/datee/site/user_create_form.php on line 8 ved de felter jeg indtaster noget, bortset fra about og postnr..

Nogen idé til hvad der er galt? prøv selv på http://datee.hotserv.dk/site/user_create_form.php

derudover, så vil jeg gerne vide hvordan at jeg fixer så formen og teksten ser ordenligt ud (står på en lige række), uden at bruge tables :) tak.
Avatar billede olebole Juniormester
06. september 2007 - 15:57 #1
<ole>

Jeg kan ikke se, du bruger session_start() noget sted. Gør du det i 'top.php'?

Hvorfor ikke bruge en tabel til formen? Tabellen er det eneste logiske og fornuftige element at bruge i denne situation. Alt andet er helt misforstået  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede paviuz Nybegynder
08. september 2007 - 16:37 #2
Okay, det bruger jeg så, ja jeg har en session_start() i top.php
Avatar billede olebole Juniormester
08. september 2007 - 17:02 #3
Din session er formodentlig ikke sat, så alle de værdier, du forsøger at bruge, eksisterer. Prøv at skrive:

if (isset($_SESSION['missing'])) {
    var_dump($_SESSION);
}

Er $_SESSION["user"], $_SESSION["password"], $_SESSION["email"], $_SESSION["name"] og $_SESSION["age"] alle sat? Ellers er det derfor, det går galt  :)
Avatar billede paviuz Nybegynder
10. september 2007 - 17:13 #4
Altså,kan slet ikke se hvorfor det ik sku virke, koden er i bund og grund den samme i begge scripts jeg har, har nemlig også en "gæstebog" på siden.

http://pastebin.com/m19f84813

Der er koden til min "gæstebog" den virker fint.
Avatar billede olebole Juniormester
12. september 2007 - 21:32 #5
Nej, du stiller vel spørgsmålet, fordi der er noget, du ikke forstår. Har du prøvet det, jeg skrev? Ellers skulle du tage og gøre det  :)