Avatar billede illuzion1337 Nybegynder
05. september 2007 - 13:36 Der er 3 kommentarer

Hjælp til fejlsøgning af PC

Det hele startede med at jeg fik Hardware Interrupt i Process Explorer (Microsoft program). Jeg kunne så læse mig frem til på diverse forums at min IDE driver skulle være årsagen til problemet, da den skulle stå forkert på PIO. Jeg forsøgte at slette driveren under Enhedshåndtering og genstartede. Havde stadig samme problem med Hardware Interrupt og nu kunne jeg ikke komme ind på Denne Computer, hvilket betød jeg ikke havde adgang til mine filer. Under jobliste åbnede der et program drwson.exe (noget i den stil) og dunprep.exe. Hvilket er noget indbygget i selve Windows, som plejer at komme frem hvis der opstår problemer.

Nå men så ville jeg prøve at reparere Windows, så jeg smed min XP cd i og bootede fra den. Desværre gik installationen mega langsom og den kom ikke videre end den blå installationsside, næst efter man har valgt harddisk og den formatere. Op til den går i stå, er den utrolig langsomt og er ikke normalt.

Jeg har forsøgt med 2 DVD-drev, 2 harddiske (en IDE og en SATA), 2 Ram klodser, 2 XP installations CD’er

Computeren består af følgende:

• AMD Athlon 64 X2 3600+
• ASUS M2N-MX - bundkort - micro-ATX - GeForce 6100
• ASUS 7300 m. 64MB - TV-Out
• Pioneer DVD±RW
• Kingston Value RAM DDRII 2x1GB PC667

Det eneste jeg kan komme frem til at bundkortet evt. er defekt. Hvad mener i?

Tak fordi du læste det igennem og på forhånd tak for din hjælp.
Avatar billede off-line Nybegynder
05. september 2007 - 16:11 #1
Ide drev kræver ikke nogen speciel driver, de starter på bundkortet, men det er
da rigtigt, at CD/DVD drev kører bedst med DMA, det stilles i bios. (auto)
Prøv at gå ind i bios, og tryk på "Defaluts" eller "Optimized defaults" husk
derefter at at sætte CD/DVD drevet til 1.ste boot, aktiver Sata, deaktiver Raid,
og endelig tryk på F10 for at gemme.
Avatar billede illuzion1337 Nybegynder
05. september 2007 - 16:19 #2
Jeg takker for dit svar. Jeg har kikket i Bios og den står på auto hos begge (DMA og PEO). Har forsøgt at load default i Bios, hvilket hellere ikke hjalp. Så tror ikke det er der problemet ligger, desværre. Jeg har nu bestilt et nyt bundkort, da det muligvis er defekt (håber jeg). Ellers har jeg forsøgt med følgende komponeter uden held:

2 PSU'er
2 Ram-blokke
2 Harddiske (en IDE & en SATA)
2 DVD-drev

Hvis der er andre ideér til hvad der er galt, hold jer endelig ikke tilbage :)
Avatar billede off-line Nybegynder
06. december 2007 - 23:27 #3
Husk at lukke.