Avatar billede paolomalaco Nybegynder
04. september 2007 - 13:59 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Installation af nyt MB and Processor

Jeg har lige kobt nyt MB og processor og er klar til at skifte dem ud med det gamle jeg har nu. Jeg kan huske sidste gang jeg skiftede mit harddisk ville ikke virke efter jeg havde skiftet MB og CPU!! er der noget jeg kan gore for at vaere sikker paa at det virker? Skal jeg slette de gamle drivere eller lave en recovery disk eller saadan noget?

Cheers

Dennis
Avatar billede peet-49 Novice
04. september 2007 - 14:09 #1
Slet de gamle drivers, og kør en repair af windows efter install ag mainboard.
Avatar billede peet-49 Novice
04. september 2007 - 14:10 #2
Det bedste er dog altid en ren indstallation.
Avatar billede kcasper Nybegynder
04. september 2007 - 14:10 #3
der sker ikke noget ved du skifter processor.

men jeg ville nok slette drivere og andet software til dit bundkort før du skifter det !
Avatar billede off-line Nybegynder
04. september 2007 - 16:45 #4
Hvis du ikke starter op med windows, men med harddisken sat til, starter op med
din winCD og laver en "Repair" så behøver du ikke at slette noget.
asgotbo
"Repair"

Boot op med Windows CD. Ved valget mellem at trykke på "R" for
for at gå i konsollen, og at "Trykkke på Enter" for installation,
trykkes der på "Enter".
Ved installationen vil Windows fortælle, at der allerede er et
styresystem installeret, og man bliver spurgt, om man vil forsøge,
at reparere, eller om man vil foretage en nyinstallation.
Denne gang skal man så vælge "R" for reparation. Windows vil så
installere et nyt styresystem, uden at slette de eksisterende data.

Hvis den Windows CD man benytter kræver nøgle, så hav den parat.
Hvis man foretager en "Repair"for at bruge Windows på et nyt bundkort,
skal man huske, når Windows starter op, at installere den CD, som
fulgte med bundkortet, og som indeholder alle bundkorts driverne.
Hvis det er et helt andet bundkort, dvs. med et andet chipset, skal
man ikke forsøge at starte windows, men bare boote op på CDén

Da den Windows som bliver installeret er ny, har den ingen
opdateringer. D.vs. Man er nød til at tage en tur rundt om Microsoft,
for at hente dem alle igen.

Under "Repair" som jo er en "ny" installation, bør man tage sin
internet forbindelse fra.
Avatar billede off-line Nybegynder
04. september 2007 - 16:50 #5
For at præcisere: Hvis det er et helt andet bundkort, dvs. med et andet chipset, skal
man ikke forsøge at starte windows, men bare boote op på WINCDén (winCD)
Avatar billede paolomalaco Nybegynder
04. september 2007 - 17:58 #6
hmm okay!

Ja det er et nyt chipset! Saa jeg skal bare smide de nye dele i maskinen og boote fra winCD'en og lave en repair?
Avatar billede off-line Nybegynder
04. september 2007 - 18:29 #7
Jeg har prøvet det 2 gange med succes.
Avatar billede paolomalaco Nybegynder
04. september 2007 - 18:39 #8
mange tak! jeg prover! hvis Peet-49 og asgotbo kunne smide et svar saa vil jeg dele i mellem jer!

Sorry Peet du var hurtigts men asgotbo gave en god forklaring!
Avatar billede peet-49 Novice
04. september 2007 - 19:54 #9
Kom her.
Avatar billede off-line Nybegynder
04. september 2007 - 20:02 #10
Den kage er da også stor nok til to:)
Avatar billede peet-49 Novice
12. september 2007 - 13:26 #11
Selvfølgelig asgotbo, men her sker ikke så meget.
Avatar billede off-line Nybegynder
12. september 2007 - 15:49 #12
Næ jeg har mange "hængepartier" :)
Avatar billede off-line Nybegynder
14. september 2007 - 01:35 #13
Halloooooooooo! paolomalaco???