Avatar billede wichpower Nybegynder
01. december 1999 - 18:52 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Autorespons

Er der nogen der kender et eller andet script der giver den der autorespons når en mailer til dig via din hjemmeside(altså skriver til afsenderen at mailen er modtaget) evt. et cgi script
Avatar billede pingo Nybegynder
01. december 1999 - 18:53 #1
En respons på en email har jo intet med en webside at gøre.

Men benytter du eksempelvis Exchange server kan du oprette en regel der gør det!
Avatar billede skjoldby Nybegynder
02. december 1999 - 08:10 #2
Jeg ved ikke om det er det Pingo mener, men ofte kan du få din mailserver til det. Hvis du f.eks. har en mail adresse bestilling@wichpower.dk, så hver gang der bliver sendt til den adresse kan du få den til at sende en mail tilbage.
02. december 1999 - 15:55 #3
Det kan gøres i ASP

f.eks JMail
Avatar billede pingo Nybegynder
02. december 1999 - 15:57 #4
def: ahh ha'? - hvordan?

jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan du vil få Jmail til at svare på en meddelse der bliver sendt til dig - helt automatisk.
Avatar billede pingo Nybegynder
02. december 1999 - 15:57 #5
skjoldby: det er præcist det jeg mener..
02. december 1999 - 16:22 #6
Jeg prøver forstår Wichpower´s behov.
___________________________________
En bruger udfylder en form og sender den. Hvorefter sider bekræftiger at mailen er sendt.
___________________________________
Det kender du selvfølgeligt godt:-)

Grunden til at jeg giver dette svar er at spørgsmålet er stillet i denne kategori og ikke i en server kategori. Der bliver jo foreslået et CGI-script

Wichpower: Er jeg galt afmarcheret??
02. december 1999 - 16:23 #7
PS JMail sender en mail til brugeren og en til dig.
Avatar billede pingo Nybegynder
02. december 1999 - 16:27 #8
Som jeg forstår det.

En bruger udfylder en form og sender den. Mail'en bliver sendt til whichpower - wichpower ønsker at sende en besked tilbage til brugeren om at mail'en er modtaget!

Ellers er man jo ikke sikker på at mail'en er kommet frem - der kan være kommunikationsproblemer fra webserveren og til wichpowers' mail server - og så får brugeren en besked om at mail'en er leveret - selvom den faktisk ikke er det!
02. december 1999 - 16:47 #9
Ja men hvis mailen ikke når frem, vil Wichpowers mailserver(som også skal sende formen/mailen) ikke returnere mailen til afsender?

Og hvis afsenderen og ReplyTo på mailen i f.eks JMail/ASP sættes til Wichpower´s mailadresse, så kommer den frem på den ene eller anden måde.
Avatar billede pingo Nybegynder
02. december 1999 - 16:53 #10
En eventuel fejlmeddelse vil blive sendt til afsenderen af email adressen. Og det dur jo ikke hvis afsenderen skal være whichpowers email adresse - så serveren forsøge at sende ham fejlmeddelsen - og brugeren vil bare få en mail hvori der står den er modtaget!

Og det er den STADIG ikke!

Det er korrekt at hvis man afsender meddelsen hvor afsender adressen er sat til brugerens email - og modtager adressen er wichpowers email adresse vil brugeren få en fejl meddelse fra hans mailserver, da siger at den meddelse han sendte ikke kom frem - men det er vel en usmart løsning!
02. december 1999 - 18:21 #11
Som reglen bliver hele mailen´s indhold returneret til afsender, såfremt at mailserveren ikke kan levere. Så hvis JMailen indeholder W´s adresse på sender og modtager, så kommer den jo frem!
Så kan brugeren have skrevet sin mailadresse i et formfelt, men det bestemmer da ikke afsenderen på en mailform.

Skal vi tærske mere langhalm på den?
Avatar billede wichpower Nybegynder
13. december 1999 - 09:42 #12
Def>> Du har fulstændig ret, det er lige præcis det jeg har behov for.
Jeg må desværre fortælle jer at jeg selv har fundet ud af det så
13. december 1999 - 11:23 #13
Helt fint!

men glem ikke at dele point ud.