Avatar billede gronvold Nybegynder
04. september 2007 - 10:34 Der er 3 kommentarer

luk msgbox efter kort tid

Hej
Jeg har brug for at vide hvordan man kan få en msgbox til automatisk at lukke ned (efter f.eks 2 minutter)for at scriptet kan fortsætte uden brugerinput.
(Jeg arbejder med Altiris hvor man kan sætte jobs op til installation af programmer men er stort set uvidende om scriptning))
Avatar billede peter.erikse Nybegynder
04. september 2007 - 11:01 #1
Du skal have en timer i din form. Her er det lavet sådan at du skal klikke på en knap for at få msgboksen frem. NB. Virker kun i et compileret program.

Option Explicit
Private Declare Function SendMessage Lib "user32" Alias "SendMessageA" (ByVal hWnd As Long, ByVal wMsg As Long, ByVal wParam As Long, lParam As Any) As Long

Private Declare Function FindWindow Lib "user32" Alias "FindWindowA" (ByVal lpClassName As String, ByVal lpWindowName As String) As Long

Private Const WM_close = &H10

Private Const Msdgoverskrift As String = "Forsvind"

Private Sub cmdstart_Click()
    Timer1.Interval = 3000  '3 sek
    Timer1.Enabled = True  'starter timer
    MsgBox "Denne messagebox forsvinder om 3 sekunder. Programmet virker kun korrekt efter compilering", 0, Msdgoverskrift
End Sub

Private Sub Timer1_Timer()
    Dim hWnd As Long
    Timer1.Enabled = False
    'Finder msgbox:
    hWnd = FindWindow(vbNullString, Msdgoverskrift)

    'Lukker MsgBox:
    SendMessage hWnd, WM_close, 0, ByVal 0&
Avatar billede gronvold Nybegynder
04. september 2007 - 11:41 #2
Hej
Jeg har ikke VB, bruger "kun" det der er i Windows.
Har lavet et lille script der kun indeholder følgende: msgbox "tekst" Som nævnt er det "eneste" jeg ønsker, at den lukker ned automatisk. Kan det slet ikke lade sig gøre uden VB?
Avatar billede gronvold Nybegynder
06. september 2007 - 09:32 #3
Har selv fundet en løsning:

Set WshShell = CreateObject("WScript.Shell")

WSHShell.Popup "TEKST der ønskes at vises i 2 minutter", 120

(Gemmes i fil der døbes .vbs)