Avatar billede madsleejensen Nybegynder
03. september 2007 - 21:40 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

PHP Sessions.

hej derude, sidder og prøver at få et script til at virke, istarten var det bare af nysgerighed men nu er jeg blevet irreteret over jeg ikke kan få det til at virke ;)

det jeg gerne vil have er at istedet for den normale session_start()  vil jeg lave en session_start() derefter checke om session id'et blev gemt i brugeren cookie eller det ikke var muligt, hvis brugeren ikke har cookies aktiveret vil jeg lave en

ini_set('session.use_trans_sid','1');

og starte en ny session som tilføjer id'et til mine links / former osv.

kan dette lade sig gøre uden at skulle evt redirect brugeren. har prøvet at lege med et par scripts, men ser ikke ud til at virke optimalt.

session_start();
if (SID) {
session_write_close();
ini_set('session.use_trans_sid','1');
session_start();
}

session_start();
if (!isset($_COOKIE['PHPSESSID'])) {
session_write_close();
ini_set('session.use_trans_sid','1');
session_start();
}

if (SID) {
ini_set('session.use_trans_sid','1');
}
session_start();
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. september 2007 - 21:46 #1
Du kan ikke vide om brugeren accepterer cookies før siden har været ude og vende i brugerens browser, altså på "næste" side. Man kan "snyde" med en redirect.
Avatar billede madsleejensen Nybegynder
03. september 2007 - 21:54 #2
ah ja okai derfor at de scripts jeg prøvet opførte sig mærkeligt at, at man lige skulle refresh siden hehe :) når øv bøv! det der ikke noget at gøre ved! tak for svaret!

smid et svar :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. september 2007 - 22:00 #3
Jeg samler slet ikke på point, tak.
Avatar billede madsleejensen Nybegynder
04. september 2007 - 13:19 #4
lukker