Avatar billede langoliers Nybegynder
03. september 2007 - 19:40 Der er 6 kommentarer

Ram og grafikkort

Kan jeg bruge DDR2 ram, og hvad vil i anbefale?
Jeg har 2 184-pin unbuffered DDR DIMM Slots, supports up to 2 GB memory size without ECC.
Supports DDR400/333/266.

Vil gerne have et nyt grafik kort også, mit kort er lige nu
NVIDIA Geforce FX 5500 256MB.
Computer:
Intel Celeron CPU 3.o7 GHz
1GB RAM
Chipsets:
SiS 661FX og SiS964
AGP slot og 3 PCI Slots.

Skriv også hvis i mangler lidt mere info.
Håber i kan hjælpe mig med det her.
Avatar billede simlau Nybegynder
03. september 2007 - 19:50 #1
Hej Langoliers

Det ser ikke umildbart ud til du kan bruge ddr2 ram i dit budkort, da det ikke ser ud som om det ikke understøtter dem.

Så denne del (bundkortet) skal du også skifte hvis du vil have ddr2 ram.

Desuden er de fleste nye grafikort lavet til den port til hedder PCI-E og du kun APG port i den computer.

Det ville være direkte dumt at begynde at opgrader på den computer i stedet for at købe en ny.

Hvor mange penge havde du tænkt dig at bruge?

Hilsen Simlau
Avatar billede langoliers Nybegynder
03. september 2007 - 20:54 #2
Jeg ikke helt hvor meget jeg vil bruge på det, men jeg vil nu være ked af at skulle til at købe en ny computer nu.
Den er kun 1½ år gammel, ved godt at der er noget som hedder PCI-express nu, men det var først nu her da jeg begyndte at undersøge hvad jeg kunne få af nyt til min computer, hvis jeg havde vist det den gang at jeg købte den, ville jeg have haft PCI-Express.
Håber at der er nogen herinde kunne anfale at eller andet, men hvad ville du syntes at jeg skulle gøre, for at min computer er sådan nogenlunde up to date, uden at det koster helt vildt meget?
Hilsen
Langoliers
Avatar billede simlau Nybegynder
04. september 2007 - 12:25 #3
hmm.. Ja.. Hvis du har købt den der computer for 1½ år siden og nogle har sagt til dig at den var fremtidssikker er der nogle der har løget for dig.. Men ja..

Hvor mange penge er helt vildt mange for dig?

Vil du finde ud af hvad for et bundkort du har?

Det er meget svært at gøre din computer up to date da det hele i den er forældet..

Men man ville godt kunne kommer nogle flere ram, et støre grafikkort og den hurtigere cpu i.. Men så bruger du bare penge på at købe noget der er forældet fra starten..

Efter min klare overbevisning er det penge ud af vinduet..

Hvis du ikke har så mange penge.. så ville jeg nok forslå du købte noget realtivt nyt brugt hardware.. Med ddr2 ram og et PCI-E gfx..

Men hvis du siger hvor mange penge du har tænkt dig at bruge kan jeg godt komme med et bud der vil gøre din computer hurtigere MEN den bliver ALDRIG up to date.. !

-Simlau
Avatar billede langoliers Nybegynder
06. september 2007 - 18:26 #4
Nu hvor du siger bundkort, så har min computer jo en rimlig hurtig cpu på 3.07 Ghz.

Er det noget som er i bundkort, eller kan man flytte det over på et nyt bundkort?

Langoliers
Avatar billede simlau Nybegynder
06. september 2007 - 19:16 #5
Hmm.. Du kan genbruge din Hardisk, DVD drev og kabinet.. Og hvis din strømforsyning er rimelig kan den også bruges (dette skal du ikke regne med).. Men det er alt ..

En ny computer hvis du genbruger ovenstående:

Intel Core 2 Duo E4400, BOX, LGA775         840,00
GigaByte 965P-DS3, P965, LGA775         849,00
Corsair Twin2X2048-6400, 2x1024MB         686,00
Inno3D GeForce 8600GTS, 256MB, PCI-E         1.180,00

Samlet: 3555 kr.. hos shg.dk

Hvis du skal opgradere den du har nu skal kan du købe disse dele.. MEN jeg fraråder det meget og mener det er penge ud af vinduet:

Asus N7600GS/SI/HTD/256M, 7600GS, AGP         775,00
Kingston DDR400, 2x1024 MB, CAS 3         730,00

Ialt 1505 kr hos shg.. dog hvis du har din 1gb ram i en blok skal du nøjes med at købe en mere i stedet for 2..

Desuden kan du ikke se om din cpu er hurtig bare fordi den har en clock på 3.07 ghz, det handler om mange andre ting en ghz.. og nej din computer er ikke hurtig.. idag kan du købe en cpu på 1.6 ghz der er væsentligt hurtigere end din..

Lige et spørgsmål hvor meget gav du for din computer den gang?

-Simlau
Avatar billede langoliers Nybegynder
07. september 2007 - 19:23 #6
Den kostede omkring 5500, hvis jeg ikke husker helt galt.
Det var ihvertfald der omkring.

Langoliers