Avatar billede casio Nybegynder
03. september 2007 - 18:24 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

PC fryser med hyl fra højttalerne

Min computer fryser engang imellem. Hvis jeg har lyd kørende i det øjeblik den fryser, hyler det ud af højttalerne (ikke fra PC'ens indbyggede). Hvis jeg ikke har lyd kørende fryser computeren bare uden at hyle.

Jeg troede det skyldtes et skadet netkort fordi jeg tror jeg oplever problemet mest når internetfobindelsen bliver brugt, og jeg synes problemet startede umiddelbart efter jeg skiftede netkort. Jeg har så købt et nyt netkort, men problemet har ikke ændret sig.

Hvad kan der være galt?
Avatar billede off-line Nybegynder
03. september 2007 - 19:07 #1
Tjaa, hvad kan det ikke være kan man næsten sige. Er det en bærbar?
Avatar billede casio Nybegynder
03. september 2007 - 19:32 #2
nope, stationær, P4 2.6 GHz, 1 GB ram
Avatar billede off-line Nybegynder
03. september 2007 - 19:47 #3
Godt nok! Hvis du har 2 ramblokke, så prøv at tage en af dem ud på skift, og se om
det hjælper. Ellers bør du nok foretage en test af dine ram.
http://www.softpedia.com/get/Tweak/Memory-Tweak/Microsoft-Windows-Memory-Diagnostic.shtml
Avatar billede casio Nybegynder
03. september 2007 - 20:04 #4
Det installerer bare en .iso på min pc - hvordan virker det?
Avatar billede off-line Nybegynder
03. september 2007 - 20:18 #5
Hvis du har Nero, gør du bare sådan:
asgotbo

Brænde Isofil til bootfil.
Nero Express, nederst
Image,project,copy. Klik.

I højre side, for neden: disk image or saved project. Klik.
Forneden i filtype, skiftes til: image files (*.nrg;*.iso;*.cue;*.img) Klik.
Så peger du med musen på din Iso fil og klikker.
Navnet på Iso filen vil så stå i "filnavn", som ellers var blankt.
Nero vil så automatisk skifte til den side du kan brænde fra
Og så er du klar til at brænde din bootfil.

Hvis du vil sikre dig, at brædingen er vellykket, så sæt flueben
i det lille felt forneden, hvor der står:
"Verify data on disc after burning".
Avatar billede casio Nybegynder
03. september 2007 - 20:25 #6
aaah, den skulle brøndes - jeg troede jeg bare kunne køre den gennem deamon tools..

nå, men jeg kørte hele testen igennem én gang, og den fandt ingen fejl - gør det nogen forskel om den får lov at køre igennem flere gange?
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. september 2007 - 20:50 #7
Nej den viser fejl med det samme hvis der er fejl.

Har du kigget windows log og har du tjekket temp.?
Avatar billede off-line Nybegynder
03. september 2007 - 20:55 #8
Jo men der er en udvidet test på CDén Hvis man trykker på "T" kører den en
kompliceret test 11 gange. Men om det er nødvendig ved jeg ikke. Jeg har selv kørt
den udvidede test for en sikkerheds skyld. Der må jo være en mening med den.
Avatar billede casio Nybegynder
03. september 2007 - 21:04 #9
i windows log'en kan jeg ikke se så meget.... der er ikke noget åbentlyst for mig... lige inden nedbrud er der dog nogle event id's, men jeg kan ikke selv tyde dem...:

event id - 6005, 6006, 6009
Avatar billede casio Nybegynder
15. maj 2010 - 14:44 #10
---