Avatar billede pede15 Nybegynder
03. september 2007 - 13:14 Der er 3 kommentarer

Dell og Windows-licenser

Jeg overvejer at købe en Dell-maskine, men er lidt i tvivl om hvad Dell mener når de skriver 'Original Windows'. Er det en fuldgyldig licens på lige fod med en som man ellers skal betale 2800 kr for (Vista Business)? Eller er den medfølgende Windows-installation bundet til den specifikke computer? (OEM?)

Jeg har forsøgt (ganske kort) at finde information på Dell's side.. man ak :)

På forhånd tak
Avatar billede a1a1 Novice
03. september 2007 - 14:18 #1
det er sandsynligvis en OEM licens, men du du kan jo bare købe en mus og windows i f.eks. zitech, hvis du vil spare nogle penge...;o)
Avatar billede off-line Nybegynder
03. september 2007 - 19:13 #2
Original Windows, det må vel bare betyde, at du får en OEM CD, og ikke bare en
recovery på en skjult partition. Men udtrykket er noget besynderligt, da Dell
selvfølgelig ikke sælger uoriginale windows.
Avatar billede off-line Nybegynder
06. december 2007 - 23:28 #3
Lad være med at lægge spørgsmål på Eksperten, når du ikke gider følge op:(