Avatar billede xodeus Novice
02. september 2007 - 21:03 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Minimum specifikationer til LAMP

Hej. Jeg har en ældre Compaq Armada M700 bærbar, som jeg gerne vil køre noget LAMP; Linux, Apache, MySQL, PHP Server på.
Det skal bruges til
wordpress, med ca 200-400 daglige besøg.
oscommerce, med ca 100 daglige besøg.
gallery2, med ca 200-400 daglige besøg.
Konfigaratioen er følgende:
CPU: x86 Family 6 Model 8 Stepping 6 GenuineIntel ~746 Mhz
RAM: 256 Mb
HDD: 40 Gb
Resten følger en almindelig Armada M700 konfiguration:
http://h18000.www1.hp.com/products/quickspecs/10382_na/10382_na.HTML
Så er mit spørgsmål. Er det nok til at kunne drive disse appliaktioner? Tjah, den skal jo bare sættes fast under bordet og brumme der for altid da den jo ikke larmer overhovedet...
Avatar billede arne_v Ekspert
02. september 2007 - 22:25 #1
Jeg kender ikke de web apps, men hvis du lader den starte op uden X, så skulle
der være en chance for at det kan køre.
Avatar billede xodeus Novice
02. september 2007 - 22:40 #2
Har heller ikke intension om at køre X. Kun basis konfiguration, med LAMP, og webmin så jeg kan administrere den udefra.
Avatar billede langbein Nybegynder
03. september 2007 - 03:11 #3
Det kan den godt, både med og uten X. Har hatt en slik M700 i årevis og brukt den til både de ene og det annet Linux prosjekt. Litt spesielt å bruke en laptop som server, men det bør da også fungere. Det er en god ide å slenge inn rimelig med minne. Har 512 MB på min. (Men vil tro den kan klare det med det halve uten X)
Avatar billede xodeus Novice
03. september 2007 - 08:16 #4
langbein, det var også det jeg tænkte, men ville ikke flytte mine sider fra betalt hosting til den for at så flytte det tilbage hvis det ikke går...
jeg vil bruge den gamle laptop, da det sparer strøm og larmer ikke... den er jo næsten lydløs.
Avatar billede g00fy Nybegynder
08. september 2007 - 14:37 #5
Jeg tror ikke det bliver noget problem overhovedet med de specs på maskinen. den kan sagtens klare det.
Avatar billede xodeus Novice
08. september 2007 - 20:33 #6
g00fy og langbein læg et svar...
Avatar billede langbein Nybegynder
09. september 2007 - 15:21 #7
OKI :-)
Avatar billede g00fy Nybegynder
12. september 2007 - 09:16 #8
top