Avatar billede borowik Nybegynder
02. september 2007 - 20:46 Der er 11 kommentarer

32 bitProgram Ordbog / Ordbøger under Windows XP x64 Professional

Hej,

jeg har skiftet processor til en AMD x64 , samt dertil hørende Windows XP x64 Professional. Alt ville være godt, hvis bare Gyldendals Ordbøger overhovedet ville kunne installeres!

Der er ingen ridser på cd'en, ordbøgerne virkede da fint i 32-bit miljøet på Windows XP Home 32 bit. Nu kommer den her meddelelse:

"F:\setup.exe is a valid, but is fora amachine type other than the current machine."

WTF?

Findes der en løsning? Selvfølgelig har jeg prøvet at starte programmet i Windows XP kompatibilitetsmodus, men det virker ikke.

Måske en program, der kan emulere 32 bit miljø?
Avatar billede arne_v Ekspert
02. september 2007 - 20:51 #1
Er det en 16 bit app ?

Windows 64 bit kan fint køre 32 bit apps, men den kan ikke køre 16 bit apps-
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. september 2007 - 21:13 #2
ahva?

Prøv lige at tjekke dit indlæg inden du poster - de er fyldt med slåfejl :)
Avatar billede borowik Nybegynder
02. september 2007 - 22:12 #3
Hej,

jeg har skiftet processor til en AMD x64 , samt dertil hørende Windows XP x64 Professional. Alt ville være godt, hvis bare Gyldendals Ordbøger overhovedet ville kunne installeres!

Der er ingen ridser på cd'en, ordbøgerne virkede da fint i 32-bit miljøet på Windows XP Home 32 bit. Nu kommer den her meddelelse:

"F:\setup.exe is a valid, but is fora amachine type other than the current machine."

WTF?

Findes der en løsning? Selvfølgelig har jeg prøvet at starte programmet i Windows XP kompatibilitetsmodus, men det virker ikke.

Måske en program, der kan emulere 32 bit miljø?
Avatar billede borowik Nybegynder
02. september 2007 - 22:15 #4
arne v > Det er ikke slåfejl, der var en anden code-page...

odet er svært at sige om programmet er 16 eller 32?

Det er gyldendals Dansk-Engelsk fra 2003.

Hvis det er 16 bit - kan man da ikke emulere det så ?
Avatar billede arne_v Ekspert
02. september 2007 - 22:22 #5
http://www.gyldendal.dk/webapp/wcs/stores/servlet/product+10001+10002+14837+1000+10097

siger:

Software: Bogskabet 3.2 af TEXTware A/S

http://www.lhpublishing.dk/order_bogskab.html siger:

Ordbøger produceret til Bogskabet fra TextWare er ikke fuldt kompatible med 64-bit udgaver af Windows XP/Vista!
Ordbøger til Bogskab 3.1 er rene 16-bit programmer og fungerer som hovedregel normalt på 32-bit versioner af disse styresystemer (men slet ikke på 64-bit versionerne).
Ordbøger til Bogskab 3.2 (Gyldendal) er blandet 16-/32-bit software. Kernedelen af disse ordbøger er 32-bit software og fungerer også på 64-bit versioner af disse styresystemer.
Avatar billede arne_v Ekspert
02. september 2007 - 22:24 #6
Det lyder ikke godt !!

Prøv og kontakt Gyldendal og hør hvad de måtte have at sige.

Jeg synes ikke at det er så smart at udgive software i 2003, hvori der indgår
16 bit dele.
Avatar billede borowik Nybegynder
03. september 2007 - 04:50 #7
Jeg var på deres online store inden jeg postede, der stod jo det der med Win XP. Nu kører jeg med x64  (det har da fungeret før på 32 bit Pentium IV). Tja, jeg har en gammel version. Altså skal man købe nyt, fordi det man engang har betalt for ikke længere kører på nyt system! Selvfølgelig kunne man teoretisk nedgradere igen. De vidste jo ikke at programmet skal fungere på 64 bit, da det ikke fandtes til hjemmebrugeren i ´99.
Avatar billede borowik Nybegynder
03. september 2007 - 04:51 #8
Jeg var på deres online store inden jeg postede, der stod jo det der med Win XP. Nu kører jeg med x64  (det har da fungeret før på 32 bit Pentium IV). Tja, jeg har en gammel version. Altså; skal man købe nyt, fordi det man engang har betalt for ikke længere kører på nyt system! Og skolen starter i dag. Selvfølgelig kunne man teoretisk nedgradere igen. De vidste jo ikke at programmet skal fungere på 64 bit, da det ikke fandtes til hjemmebrugeren dengang i ca. ´99.
Avatar billede borowik Nybegynder
03. september 2007 - 04:53 #9
Måske en 16 bit emulator til X64 systemer på X64 cpu ?

:-)
Avatar billede borowik Nybegynder
08. december 2007 - 19:46 #10
Arne v.>> Ordbøger til Bogskab 3.1 er rene 16-bit programmer og fungerer som hovedregel normalt på 32-bit versioner af disse styresystemer (men slet ikke på 64-bit versionerne).

Som bemærkning kan jeg sige, at disse gamle ordboeger "bogskabet 3.1" fungerer fint ved at starte Winndows XP (ikke x64) på en Core 2 Duo CPU som er 64 bit (merom). Men jeg gider ikke både have både pc og bærbar tændt - tænk på miljøet og elektrosmog :-)
Jeg tror jeg køber Intel fremover.
Avatar billede arne_v Ekspert
09. december 2007 - 00:43 #11
Der er ikke nogen forskel på Intel og AMD.

Der er forskel på 32 og 64 bit.

En XP 64 bit med en Intel CPU ville have samme problem.