Avatar billede tullius Nybegynder
01. september 2007 - 17:43 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fejl i kassekladde ved faktura

Efter at have udsendt en hel række e-fakturaer skal jeg nu registrere dem som betalt. Jeg har importeret poster fra min webbank i kassekladen, og de første 32 fakturaer fungerer tilsyneladende; men ved nr. 33 skriver programmet:
FEJL I KASSEKLADDE
Linje 73: Der er angivet et fakturanummer, men ikke en debitor- eller kreditorsamlekonto.

Den pågældende faktura er oprettet lige som alle de andre, så hvad skyldes problemet? Kan jeg angive en samlekonto for posten?

/Tullius
Avatar billede b_hansen Novice
01. september 2007 - 21:40 #1
ja, du kan angive en samlekonto for denne postering. Det vil typisk være 56100 Debitorer, hvis du ikke selv har lavet en kontoplan eller lavet en speciel konto til denne debitor
Avatar billede tullius Nybegynder
01. september 2007 - 22:43 #2
Jamen hvordan? Jeg har ikke angivet nogen samlekonto for de 32 andre fakturaer bortset fra, at varen, som de faktureres for, har en samlekonto (nr. 1100).
Avatar billede tullius Nybegynder
01. september 2007 - 22:46 #3
Åh, hov, nu ser jeg fejlen. Der stod 1100 ved konto, og da jeg rettede det til 56100, forsvandt fejlen. Tak for hjælpen, b hansen.
Avatar billede tullius Nybegynder
01. september 2007 - 22:56 #4
Nu har jeg ledt rundt for at finde ud af, hvordan jeg kan give dig point, og det er gået op for mig, at du ikke har lavet dit indlæg som et svar, men som en kommentar. Hvis du ændrer det, kan jeg kreditere dig for 30 point (spørgsmålet er bare, hvor jeg skal debitere en modpost).
Avatar billede b_hansen Novice
02. september 2007 - 19:49 #5
ok her kommer et svar *S* Jeg er glad for, at du fik løst problemet