Avatar billede moffedrengen Nybegynder
01. september 2007 - 14:59 Der er 4 kommentarer

Nyt bundkort = maskinen vil ikke starte!

jeg har fået nyt bundkort og lidt andre sager og skal til at installere os. mit broblem er at jeg skal ind i bios for at se om den er gjort klar til 2 sata diske.
Det er dog ikke problemet...
Det er :
når jeg starter maskinen kommer skærmkortet lige og siger hvad det er for et. derefter kommer der logo fra fabrikanten.
der er ikke nogen tællerskærm. Her kan jeg tap´e for at se den skærm, eller del for at komme til setup....
tap er fint, men del vil ikke lukke mig ind.
1 sekund senere genstarter den og kører processen endnu en gang. og jeg har prøvet at koble lidt fra her og der for at se om det var det, har prøvet at fjerne ram og diske og dvd erne. samme resultat. har prøvet at reset bios. heller ikke noget nyt. har prøvet et fjerne tænd/sluk knapperne.. heller ikken oget resultat. jeg er løbet tør for idder.... HVAD FANDEN GØR JEG?
Avatar billede duff80 Nybegynder
01. september 2007 - 16:27 #1
Prøv at tage batteri ud af bundkort.... og sæt det i igen efter 2 min...
Avatar billede moffedrengen Nybegynder
01. september 2007 - 16:31 #2
det har jeg også prøvet!

efter jeg renser cmos på jumperne, kan den starte. så kommer den til skærmbilledet med cmos checksum error - defaults loaded.
fortsæt -  f1, setup - del .
jeg fortsætter og den kører som den skal. lige indtil jeg genstarter. så kommer problemet igen!
Avatar billede duff80 Nybegynder
01. september 2007 - 16:37 #3
Så skal du måske prøve en bios opdatering..
Avatar billede moffedrengen Nybegynder
01. september 2007 - 16:52 #4
det var også min tanke. så er det bare lige at få lortet på disk så jeg kan boote :-s