Avatar billede korfits Nybegynder
01. september 2007 - 13:40 Der er 2 kommentarer

BIlledebehandling med java

Hej Eksperter

Jeg står med et problem. Jeg skal have lavet et system (højst sandsynligt i java) Hvor man inden man uploader billeder til en database, får det kørt ind i et ava script, for at tilpasse det en bestemt størrelse. Nøjagtigt som man kan se det på flere mobilsites.
Det gør ikke noget hvis det koster penge. Jeg skal bare vide hvor det kan købes henne, eller om der findes et gratis script.

Er spørgsmålet til at forstå? Ellers skal jeg prøve at omformulere det.

- Tak
Avatar billede trumf Nybegynder
01. september 2007 - 21:19 #1
i ASP.NET frameworket findes der et udemærket image objekt der kan lige det du gerne vil...
Avatar billede Slettet bruger
02. september 2007 - 20:49 #2
Først og fremmest, Java er ikke JavaScript.

Det findes en del klasser til at arbejde med billeder i java, og der findes ligeledes en del javascript komponenter der kan lave den visuelle del (altså tage koordinater / dimensioner) af billedtilpasning - desværre skal der noget backend support (altså, serverside scripting) til at lave selve resizing af billedet.

Hvis du går med en JavaScript løsning, kan backenden bestå af en hvilken som helst teknologi - det kan f.eks. være Java (JSP / Servlets), Microsofts .NET framework, PHP, Ruby eller des lignende.