Avatar billede supremebot Nybegynder
01. september 2007 - 01:12 Der er 1 kommentar

fedora 7 slevunderskrevet certifikat

er der nogen der ved hvordan man lave et selvunderskrevet certifikat i fedora 7, jeg tror jeg har fundet en mill. guider men der er bare ingen der virker. nogen vil bruge sign.sh det er der ikke noger der hedder, andre bruge make testcert men det virker heller ikke det midste. jeg forstå ikke hvorfor der ikke er en ordenlig guide til det på fedora's hjemmeside. men er der nogen der kan hjælpe, jeg er på randen til at give op og skal bare bruge det for at kunne komme videre!!!
Avatar billede langbein Nybegynder
01. september 2007 - 13:37 #1
Jeg går ut fra at du mener ssl sertifikat til Apache web server (og ikke ssh sertifikat til ssh serveren).

Hvis du hadde brukt SME server (som også er basert på RedHat) i stedet for Fedora så ville det vært såre enkelt. SME serveren genererer ssl sertifikatet automatisk av seg selv uten at man behøver å tenke på det. All annen konfigurering skjer også stort sett automatisk.

Hvis man vil gjøre tingene manuelt så vil jeg tro at denne guiden forttsatt virker selv om den egentlig er nokså gammel: http://www.redhat.com/docs/manuals/linux/RHL-9-Manual/custom-guide/ch-httpd-secure-server.html