Avatar billede gizmo53 Nybegynder
31. august 2007 - 17:36 Der er 10 kommentarer

installere xp via usb

Hej, jeg har hørt at man kan overføre xp fra cd til usb og installere windows derfra... Men jeg har også hørt at man skal gøre usb-stick'et bootable, nogen som kan hjælpe??

det kan også være jeg ikke har fået helt rigtig fat på det!?
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2007 - 17:59 #1
Prøv at forklare dig lidt nærmere
Avatar billede gizmo53 Nybegynder
31. august 2007 - 18:15 #2
ehm, mit problem er at jeg har beskadiget min winxp cd... heldigvis har jeg gemt indholdet af cd'en på mit backup drev... har så prøvet at brænde filerne på en cd men det virker ikke :S, ved ikke helt hvorfor, men nu vil jeg prøve at installere winxp via usb, men kan ikke helt finde ud af hvordan det skal gøres ??

hjalp det??
31. august 2007 - 19:00 #3
"...brænde filerne på en cd men det virker ikke ..." - hvad mener du her ?
Er den ikke blevet BOOTable ?

Hvis du har diskettedrev (Doooh) så _kan_ du muligvis bruge disse Boot/opstarts disketter ->
http://www.hcma.dk/tips11to20.htm#no18 - nummer 18
Avatar billede gizmo53 Nybegynder
31. august 2007 - 19:18 #4
namen nu er problemet at jeg ingen floppy har?
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2007 - 20:12 #5
Kan din computer boote fra USB ??
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. august 2007 - 20:13 #6
Avatar billede off-line Nybegynder
01. september 2007 - 02:12 #7
Så vidt jeg har forstået, har du lavet en backup af din winCD. Hvis det er tilfældet,
er det ikke noget problem. Du laver simpelhen en iso-fil med f.eks nLite eller et
iso program. Den iso du så får, brænder du til en bootfil med f.eks. Nero Express.
Så har du en "ny" WindowsCD lige til at boote op på.
http://www.nliteos.com/download.html
Avatar billede off-line Nybegynder
01. september 2007 - 02:16 #8
Ps. Hvis din winCD ikke har SP2, så læg den med ind, hvis du laver en iso-fil.
Så får du en såkaldt Slipstreamed WindowsXPSP2.
Avatar billede off-line Nybegynder
14. september 2007 - 01:38 #9
Fandt du ud af det?
Avatar billede off-line Nybegynder
06. december 2007 - 23:32 #10
Lad være med at lægge spørgsmål på Eksperten, når du ikke gider følge op:(