Avatar billede mariapigen79 Nybegynder
31. august 2007 - 13:19 Der er 9 kommentarer

Ny email

Jeg skal have oprettet en ny emailadresse, da den vi har kører under tdc som vi ikke har net hos mere - så den bliver lukket snart. Vi vil gerne beholde den første del af navnet i adressen... hvad skal vi vælge for en mail? Og et krav er at det skal kunne køre sammen med Outlook... altså at jeg kan få de pop3 adresser og hvad det ellers hedder derover. Håber nogen kan hjælpe - er ikke så god til det her.

Mvh Maria
Avatar billede kox Nybegynder
31. august 2007 - 13:59 #1
Du kunne kigge i retning af www.gmail.com
Der er nogle rigtigt fine features. Kører også på pop3.
Avatar billede kox Nybegynder
31. august 2007 - 14:03 #2
Alså så kommer din mail til at hedde denførstedelafnavnetsomduvilbeholde@gmail.com
En anden mulighed er at købe et domæne, så kan du få din helt personlige mail i stil med: detduønsker@detduønsker.dk. Det koster så godt nok lidt. Noget af det billigste er nok hos f.eks. www.one.com koster lidt at starte med, 9kr om måneden samt 50kr pr. år til DK-Hostmaster som administrerer domæner i Danmark.
Avatar billede mariapigen79 Nybegynder
31. august 2007 - 14:31 #3
Tak for det. Jeg har nu oprettet en gmail som jeg gerne ville have den. Og har sandelig også fået det til at samarbejde med outlook express. Nu er det næste spørgsmål så bare det, at jeg skulle skrive den gamle emailadresse som stod i outlook. Det har jeg gjort og det resulterer så i at den modtager mails'ne to gange??? Jeg tør ikke rigtigt at slette den anden emailadresse endnu, før jeg er sikker på at det her kører.

Men hvad sker der når de lukker den hos tdc? Går min outlook helt ned så?

mvh Maria
Avatar billede mariapigen79 Nybegynder
31. august 2007 - 14:46 #4
Den vil heller ikke sende meddelser...
Avatar billede mariapigen79 Nybegynder
31. august 2007 - 15:23 #5
Jeg mener rettere sagt at den er konfigureret til at den skal kopiere mails fra gmail over i outlook til den adresse vi brugte før. Men hvad så når de sletter den? Nu har jeg langt om længe fået det til at virke selvom der stadig kommer to af hver (nok fordi den laver en kopi indtil jeg sletter den anden adresse).
Avatar billede kox Nybegynder
31. august 2007 - 19:18 #6
Du skal ikke videresende meddelelsen til din gamle konto. Du skal aktivere pop for alle mails. Husk at trykke <gem>. Og så ellers følge vejledningen under punkt 3. På den måde får du oprettet din gmail i Outlook Express.
Når din tdc konto bliver deaktiveret sletter du bare kontoen i OE.

Hvis mit valg var mellem gmail's brugerinterface og Outlook Express ville jeg bruge gmails. Det er tæt på genialt. En af de rigtigt smarte ting er hvis du skriver frem og tilbage med en ven/-inde med besvar mails grupperer den alle mails i en linie. Når du trykker på den linie åbnes hele kommunikationen. Du kan ligeledes søge i dine mails præcist som hvis du brugte google.
Avatar billede gabi Novice
04. september 2007 - 00:12 #7
Når du skriver at du ikke har net hos TDC mere, formoder jeg, at du mener Bredbånd. Det er ikke sikkert, at din mailadresse blive lukket ned, selv om du har opsagt Bredbånd - det afhænger af hvordan den er registreret hos TDC. Er den registreret som et almindeligt internetabonnement, bliver den ikke lukket. Er den registreret som en mailboks til dit bredbånd, bliver den opsagt, med mindre du kontakter TDC for at få den overført til et andet abonnement f.eks. Netbasis (er gratis) eller Netplus (betalbar inkl. support)
Avatar billede mariapigen79 Nybegynder
04. september 2007 - 19:39 #8
Tak for svar. Jeg har vist fået det op at køre nu. Den bliver slettet til oktober da det er tdc kabeltv's internet vi havde før og nu er det under varde antenneforening. Det er derfor... Men tak for svar!
Avatar billede gabi Novice
04. september 2007 - 21:14 #9
Ja, hvis det var Webspeed - så bliver mailadressen lukket, og kan ikke overføres til et andet abonnement hos TDC.