Avatar billede Famme85 Novice
31. august 2007 - 06:11 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Konfiguration af Trådløs netværk

Jeg har et underligt problem med mit netværk. Jeg er netop lige flyttet og skal til at sætte mit netværk op, som består af et modem, en trådløs-router og to pc'er. Hvis jeg tager netværksstikket direkte fra modemet til den ene pc, så går den på nettet. Men hvis jeg netværksstikket fra modemet i routeren og et netværksstik fra den til pc'en, så kommer den ikke online. Ligeså kommer min anden pc heller ikke online over det trådløs netværk. Jeg har været inde på routerens opsætning via ip: 192.168.2.1 - men dette har ikke hjulpet. Håber I kan hjælpe mig. Jeg er til rådighed indtil kl 12.
Har føldende:
- Et modem fra Webstar
- En router fra Hama
- En PC m. XP
- En PC m. Vista
Avatar billede bubbaa Nybegynder
31. august 2007 - 10:35 #1
Har du brugt routeren før?
Prøv at resette routeren, og se om du så ikke kan komme på nettet med ledning.
Avatar billede bubbaa Nybegynder
31. august 2007 - 10:36 #2
Når du går ind på routeren, kan du så se om den får tildelt en ip adresse?
Avatar billede Famme85 Novice
02. september 2007 - 14:14 #3
Jeg fået det til at virke med en anden router, men jeg kan IKKE have det krypteret. Så siger denne computer (den m. Vista) at Windows ikke kunne komme på netværket. Meget underligt problem!
Avatar billede twixmus Nybegynder
02. september 2007 - 22:35 #4
Prøv med en opdatering af routerens firmware.
Jeg har selv samme problem med en gammel D-link-router, hvor jeg så bare ikke kan få lov at opdatere firmwaren.
Jeg har så sikret netværket med MAC-filtrering og DHCP, tildeling af IP-adresser, i stedet for.
Avatar billede Famme85 Novice
03. september 2007 - 08:28 #5
Dette er også en D-link. Jeg prøvede i går aftes igen, at sætte kryptering på. (WEB) Og denne gang virkede det. Jeg tror problemet er Windows Vista. Det er kun til besvær! Men mange tak for hjælpen!