Avatar billede fr4gm3nt Nybegynder
30. august 2007 - 16:47 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Trådløst netværk virker ikke

Har for nylig købt ny PC, og har indtil videre fået fikset de fleste problemer med installation og konfigurering, har for nylig købt et trådløst netværks kort og installeret trådløst på den nye, sat den til det trådløse netværk og koblede på... men efter 2-3 kvarter røg jeg af netværket, jeg kan slukke og tænde for routeren, genstarte pc'en og hvis jeg er heldig køre i 15 min. uden problemer, men mister bare forbindelsen igen, har prøvet en del men ser ikke ud til at virke..

Netkort: TRENDnet 54Mbps 802.11g Wireless PCI Adapter
OS: Windows Vista Home Premium 32-bit¨

Nogen forslag?
Avatar billede hanseman_luchter Nybegynder
30. august 2007 - 17:13 #1
Det kunne være interferens med naboens trådløse netværk. Hvis det er tilfældet kan det løses ved at flytte kanal. Der skal være 3 kanaler til nærmeste andet netværk af samme styrke.
Download og installer NetStumbler http://www.netstumbler.com/downloads/
Lad det opsamle data i en længere periode, således at du fanger access-punkter som evt. slukkes på hovedafbryderen.
Avatar billede fr4gm3nt Nybegynder
30. august 2007 - 17:47 #2
Det er for resten et TEW-423PI kort, ikke sikker på versionen, muligvis B1.1R.
Avatar billede fr4gm3nt Nybegynder
30. august 2007 - 17:50 #3
Der er også andre PC'er i huset, bl.a. 2 bærbare pc'er som begge sagtens kan koble på netværket, så det er muligvis fordi kortet ikke er kompatibelt med Vista eller fordi jeg gør noget forkert..