Avatar billede traxis Nybegynder
30. august 2007 - 15:22 Der er 6 kommentarer

Spam-sikker gæstebog.

Hey mennesker.
Jeg har et kæmpe problem.

Hvis i tjekker min gæstebog på www.lyserodsky.dk?s=tagwall så ved i hvad jeg mener.

Får flere spams hver dag end nogen anden jeg kender, og vil gerne have det til at stoppe. Spørgsmålet er bare lige hvordan.

Jeg tænkte selv på, at jeg ville have sådan en nips lille kode, som genererer et billede med eksempelvis 4 cifre eller tal, som skifter for hver gang man skal skrive en besked. For at lægge en besked skal man så udfylde koden i et felt.

Men hvordan gør man lige det?
Avatar billede showsource Seniormester
30. august 2007 - 16:50 #1
http://www.eksperten.dk/artikler/1019

Ulempen er at man SKAL skrive koden.

Du kan også bruge sessions, javascript og rand()
Ulempen er at brugeren SKAL ha' aktiveret javascript og cookies
Avatar billede showsource Seniormester
30. august 2007 - 16:57 #2
Avatar billede traxis Nybegynder
30. august 2007 - 17:40 #3
Gider du lægge et svar show?
Avatar billede masik7 Nybegynder
30. august 2007 - 21:34 #4
Du kan også følge min idé i http://www.eksperten.dk/spm/758665, der skal man ikke skrive nogen form for kode, den er meget brugervenlig
Avatar billede showsource Seniormester
31. august 2007 - 09:31 #5
ja, der er flere måder...
Ingen point til mig, ellers tak
Avatar billede traxis Nybegynder
31. august 2007 - 14:18 #6
Jeg er bare super dårlig til at kode fra bunden selv, hvis jeg har noget at arbejde ud fra kan jeg sagtens implementere det. Kan bare ikke overskue det selv. Hvad hvis jeg paster koden til min gæstebog?