Avatar billede enchant Nybegynder
30. august 2007 - 14:02 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Min comp er mega langsom.

Hejsa.

Har lige købt en ny sata disk.
Nu har jeg så sat min sata i og har så to drev ( en brænder og et dvd drev )Begge drev sidder i mit ide stik på Mb (ASUS P5B). Når jeg har min sata disk og ET drev sat i, kører det fint. Men når jeg sætter det andet dvd drev til, så kører windows ekstremt langsomt og hakker helt vildt.

Er der nogle der kan hjælpe?
30. august 2007 - 14:22 #1
... har du nu helst styr på det med MASTER/SAVE jumpers ?
Avatar billede enchant Nybegynder
30. august 2007 - 14:26 #2
Det ved jeg ikke. Men hvorfor skulle det gøre den langsom! Hvis de ikke sidder rigtig, burde det vel ikke virke?
30. august 2007 - 15:02 #3
... Jooooo - men PC'en prøver alligevel - næsten forgæves...

(Det har jeg bare oplevet før!)

Check i BIOS hvad de står som der.

Undgå evt. [CS] CableSelect positionen...
Avatar billede enchant Nybegynder
30. august 2007 - 17:01 #4
Nu er den ikke langsom mere... Super...
Men nu har jeg fået et andet problem... Jeg vil lave en kopi af en dvd. Men har den vist byttet om på drev bogstaverne.. Så nu er mit dvd drev lige pludselig source disk.. Og kan kun vælge mit dvd drev som destination disk.. Og det virker jo ikke helt
Avatar billede skytte55 Nybegynder
30. august 2007 - 19:53 #5
Du kan højreklikke på denne computer og vælge administer - vælg diskhåndtering - du kan så højreklikke på det drev du vil have lavet drevbogstavet om på du vælger så skift drevbogstav og sti - vælg redigere her ahr du muligheden for at ændre drevbogstavet hvis det er optaget skal du også ændre det drev der optager bogstavet evt. til et lang nede i rækken der er ledigt sådan koan du gøre ved alle drev og få de drevbogstaver og den rækkefølge du vil have.
Avatar billede enchant Nybegynder
30. august 2007 - 20:34 #6
Så fungerer det. jeg siger mange tak for hjælpen
Avatar billede skytte55 Nybegynder
30. august 2007 - 20:53 #7
Skulle det være en anden gang :-)