Avatar billede mrjoe Nybegynder
30. august 2007 - 13:51 Der er 17 kommentarer

Ny PC hvad syntes i ?

jeg har lige bestilt ny pc og så ville jeg lige høre hvad i syntes om mine valg.

Bundkort:
ASUS P5N32-E SLI Plus AiLifestyle Series
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=377320

Grafikkort:
Inno3D GeForce 8800GTS
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=313470

CPU:
Intel Core 2 duo E6750
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=389793

RAM:
2x 1024 DDR2 800Mhz

jeg har HDD, diverse drev, kabinet og strømforsyning ^^
Avatar billede mrjoe Nybegynder
30. august 2007 - 13:52 #1
det er et ASUS GeForce 8800GTS  min fejl sry.
Avatar billede jokkejensen Novice
30. august 2007 - 13:56 #2
magen til det jeg købte for et par mdr siden, 2 tommler op herfra..

Jeg kører dog vista, og har, underforstået, brug for mere end 2gb ram - når den skal fungere som workstation, og ikke bare desktop.

/JJ
Avatar billede mrjoe Nybegynder
30. august 2007 - 14:01 #3
okay, jeg kører så stadig XP er ikke for glad for det VISTA endnu ^^  jeg har også hørt at XP kun kører stabilt med max 3 GB ram... om det så passer ved jeg ikke, vista understøtter self meget mere.
Avatar billede -psycho- Nybegynder
30. august 2007 - 14:08 #4
Du kan dog ikke bruge dx10 som dit grafikkort understøtter uden at køre vista :) officielt i hvert fald ved ikke om der er kommet nogen måde at komme uden om dette på
Avatar billede mrjoe Nybegynder
30. august 2007 - 14:09 #5
tror jeg ikke, men de er igang med at lave et DX10 til XP ^^  det ser vildt ud i f.eks. spillet crysis.
Avatar billede -psycho- Nybegynder
30. august 2007 - 14:17 #6
Det er ikke microsoft som er igang med at lave dx10 til xp da, men der skal nok være nogen som er igang med at porte den til xp så må man jo vente og se hvordan det lykkes for dem :)
Avatar billede c-holst Novice
30. august 2007 - 14:32 #7
tænkt på støjniveau...måske skulle der ofres lidt der når muldvarpen alligevel er oppe.

skal dog siges at jeg ikke kender niveauet på cpu og grafikkens larm
Avatar billede mrjoe Nybegynder
30. august 2007 - 14:34 #8
det er ikke noget jeg går så meget op i, hvis det er kan jeg altid smide noget lydisolerende i mit kabinet ^^  tænke også på om der var nogen der havde nogle af de dele og oplevet problemer med dem i spil osv ?
Avatar billede jokkejensen Novice
30. august 2007 - 14:57 #9
Det kører fint i spil, men det skal jo ikke være løgn at GTX udgaven, eller ultra eller hvad den nu hedder af 8800 familien er lidt krafigere..

Har prøvet at køre sli med 2 x GTS, men fik ikke nogen forbløffende stor forbedring.

Men ja, det kører fint Ghost recon, advanced war fighter i høj opløsning, med alt grafik aktiveret..

Har ikke prøvet noget DX10 endnu :(

/JJ
Avatar billede mrjoe Nybegynder
30. august 2007 - 15:03 #10
okay ja ved godt GTX er kraftigere ^^  men havde ikke lige 4½ tusind til grafikkort ;)  så hellere lige vente et år og se hvad der dukker op der.
Avatar billede simlau Nybegynder
30. august 2007 - 15:22 #11
Ville nok købe nogle hurtigere ram.. 1066mhz ram passer bedre til dit system..

Et bud kunne være:

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=233119

Hilsen simlau
Avatar billede mrjoe Nybegynder
30. august 2007 - 18:18 #12
jamen de koster 1500 kr, jeg arbejder som IT reperatør og kan bestille 2 gb kingston ddr2 800mhz ram for ca 800 kr  men der skulle da ikke være den store forskel på den hastighed ?
Avatar billede simlau Nybegynder
30. august 2007 - 19:48 #13
Du vil jo altid få mere hastighed ved at lave kunne skrive og læse hurtiger til din ram.. Men jeg ved ikke hvor meget det direkte er.. Den gang hvor man diskuterede om det skulle være 533 mhz VS 800 mhz, sagde man det var ca 15%.. Så der var det en del.

Men ved ikke om der er den samme mærkbare forskel mellem 800 og 1066.. Men der vil helt sikkert være en forskel..

Du skal under alle omstændigheder vælge 1066 mhz hvis du har planer om at OC..
Avatar billede mrjoe Nybegynder
31. august 2007 - 01:11 #14
ikke de store planer ^^  jeg plejer at lade det stå som det kommer så er jeg sikker på at der ikke sker noget uventet.
Avatar billede drgonzo Praktikant
31. august 2007 - 15:13 #15
Jeg ville klart droppe sli kortet og købe et med Intel P35 chipsæt.

Jeg ville klart tage pc-8500 ram

Er din PSU stor nok og har den de rigtige stik?

Simlau - om du vælger 800/1066 mhz er irrelevant i forhold til OC, din CPU kan du OC helt uden at røre ved ram hastighed. Jeg ville dog som du siger stadig vælge pc-8500 og så clocke dem op på 1333mhz så fsb og ram kører synkront 100% 1:1, så skal FSB ikke vente på rammene hvilket giver en rigtig god ydelse, men du kan sagtens clocke din cpu til max og så clocke eks 800mhz ram til deres max, så det SKAL ikke være 1066 til OC, det kan du gøre med 667mhz hvis du vil
Avatar billede simlau Nybegynder
01. september 2007 - 01:23 #16
Tak drgonzo så lærte jeg også noget idag..
Avatar billede c-holst Novice
01. september 2007 - 09:24 #17
http://hwt.dk/literaturedetails.aspx?TeaserID=7241
lidt info om det nævnte chipset.
har indset, at jeg også selv trænger til en grundig opdatering.
Det er jo nemt nok at finde en god cpu, men hvilket chipset og hvilke remhastigheder er de optimale. Må hellere stramme skruen lidt. Det var sgu nemmere da det enten var sd eller ddr1

kender i andre gode kilder til information. helst på dansk