Avatar billede ope Nybegynder
07. juni 2001 - 09:09 Der er 7 kommentarer

opstarts problemer

Når jeg prøver at starte min pc (333 mhz amd k6 2, ami bios, bundkort microstar)fremkommer 1 langt ,3 korte biblyde ,og så er den opstart slut hvad betyder det ?

MVH Pedersen
Avatar billede zycho Nybegynder
07. juni 2001 - 09:12 #1
Det står i din manual som følger med til Bundkortet!!

Der plejer at hede noget som heder, \"troubleshooting\" hvor \"bippene\" beskrives...

Får du ellers billede på skærmen??
Avatar billede ope Nybegynder
07. juni 2001 - 09:18 #2
Ja jeg får billede, men jeg har kigget bogen igennem der står ikke noget om bib lydene.
Avatar billede cape Nybegynder
07. juni 2001 - 09:19 #3
1 long & 3 short beeps: Video failure. This is caused by one of three possible hardware problems. 1) The video DAC has failed. 2) the monitor detection process has failed. 3) The video RAM has failed.
Avatar billede zycho Nybegynder
07. juni 2001 - 09:42 #4
er det et AGP grafikkort eller PCI grafikkort? Hvis det er AGP grafikkort så prøv at tage det ud og pres det forsigtigt men hårdt ind igen.

Hvis det er et PCI grafikkort så prøv at flyt det til en anden PCI port!
Avatar billede sasdk Nybegynder
07. juni 2001 - 09:47 #5
har du været ved at flytte rundt på noget  tilføjet noget hardware for nylig ??
Avatar billede johnnybrian Nybegynder
07. juni 2001 - 09:59 #6
Det er 100% en videofejl. Smæk grafikkortet odenligt ind i slot´en!

/JB
Avatar billede zycho Nybegynder
07. juni 2001 - 12:11 #7
johnybrian >> Det har jeg allerede skrevet!!! Se hvad vi andre skriver før du selv skriver...