Avatar billede cab-dk Nybegynder
29. august 2007 - 22:50 Der er 8 kommentarer

Min computer bipper vildt når jeg starter den op

Jeg er den lykkelige indehaver af en Bærbar Toshiba Qosmio, naturligvis med lovlig XP og Office.

Jeg har ikke så meget forstand på computere, så jeg håber følgende spørgsmål giver mening.

når jeg starter computeren op, bipper den helt vildt inden den kommer ind i windows. Den starter derefter op som den skal og alt virker fint. Efter cirka 20 min, får den en blødning. Jeg kan ikke skrive i tekstfelter uden den siger "ding", og ingen tekst kommer. Til gengæld kan jeg via nogle af bogstaverne på tastaturet vælge mellem "filer", "Rediger", "vis" osv.

Musen virker fint, skal det lige siges...

Hvis jeg prøver at åbne et program via min startlinie, kommer den bare op med "egenskaber for genvej" tror jeg nok den hedder.

Jeg er derfor nødt til at genstarte, og så virker den igen i et kort stykke tid.

Jeg har i denne forbindelse tjekket op på min AVAST antivirus. Den er fuldt opdateret, Windows defender er opdateret, og jeg har kørt Spybot på den. Ingen af tingene har hjulpet. Min harddisk er ikke fyldt op, og der er rigeligt memory, så det kan vel heller ikke være det?

HJÆLP mig... Den er helt gal... Har jeg en usynlig virus, eller kan der være andet galt?
Avatar billede langbein Nybegynder
29. august 2007 - 23:22 #1
Vel jeg sjekket nylig et par PC der det "innebygde" kommersielle virusprogrammet meldte 0 virus og 0 problemer. Sjekket også med Lavasoft og meldingen var stadigvekk 0 malware. Avinstallerte så det kommersielle virusprogrammet og laget så en scan med Housecall. Fant da ca 20 stk trojanere på hver av PC'ene. De viste seg ellers utrolig vanskelige å få vekk.

Grunnen til at PCene's eiere kontaktet meg var at internettleverandøren hadde lukket dem ute fra deres Internettoppkopling pga omfattende "ulovlig trafikk" satt opp av trojanere, hvorpå PCene's eiere i først omgang argumenterte med at deres virusprogram slett ikke meldte fra om noen trojanere.

Har inntrykk av at det er i omløp noe malware via Internet som er mere destruktiv enn noen gang før.
Avatar billede tmulds Nybegynder
29. august 2007 - 23:22 #2
Det lyder som en tast i tastaturet der har sat sig fast. Evt at der er kommet noget snavs ind mellem tast og kontakt underlag. Træls - da de fleste bærbares taster ikke sådan er lige til at poppe af. Prøv en effektiv støvsugning...
Avatar billede neoman Novice
29. august 2007 - 23:25 #3
lagnbein har ret, Housecall finder mange ting som min norton fuldstændigt overser, så jeg kører housecall ca 2 gange om måneden som backup til min norton.

En anden god pakke er Kaspersky - du kan DL'e den online fra deres hjemmeside i en prøveversion som virker i 1 måned. Den graver som regel også ting frem som de mere gængse AV misser.
Avatar billede hcma Novice
29. august 2007 - 23:59 #4
hvordan og hvor mange beeps kommer der ??
http://www.hcma.dk/tips101to110.htm#no106
Avatar billede cab-dk Nybegynder
30. august 2007 - 00:37 #5
Jeg har gang i housecall og kaspersky lige nu.

HCMA, Der kommer mange... Det er umuligt for mig at tælle dem. De kommer jo hurtigt efter hinanden... lidt ligesom en telefon der ringer.

Jeg er ikke klog nok på computere til at få noget ud af dit link. Kan du forklarre det?
Avatar billede hcma Novice
30. august 2007 - 10:41 #6
antallet af beeps kan fortælle noget om fejlen, så vi kan få indkredset den ;o)
Avatar billede cab-dk Nybegynder
30. august 2007 - 19:42 #7
Jeg har kørt housecall og kaspersky, installeret explorer 7. Nu bipper den ikke mere når jeg åbner computeren. Sad ellers klar med mobiltelefonen så jeg kunne optage lyden...

Nu har den kun det problem med at den efter 20 minuters drift "låser" så man ikke kan bruge tastaturet uden den siger "ding"...
Avatar billede hcma Novice
30. august 2007 - 21:29 #8
check dine ram:  http://www.hcma.dk/tips31to40.htm#no31
check harddisken for fejl:  http://www.hcma.dk/tips41to50.htm#no46
rens for gamle rester: RegCleaner:  http://www.ccleaner.com/
Manual her:  http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm