Avatar billede tmo Nybegynder
29. august 2007 - 10:56 Der er 1 kommentar

Google, liste af links

Hej,

Når jeg søger på fx "dr" på google kommer der en liste af links under linket til forsiden.

dr.dk: Programoversigt -
tv -
Radio -
Nyheder -

Hvordan finder google disse links? Er det noget man skal oprette manuelt eller er det baseret på sitemap?

tmo
Avatar billede bufferzone Praktikant
29. august 2007 - 13:13 #1
Et site der har disse underlinks er et såkaldt autoritativt site for det søgeord. Rygtet siger at google bestemmer de autoritative sites manuelt og at et autoritativt site altid er det vigtigste site for en søgning, at stort set alle de andre sites listet inden for søgningen linker til dette site, at der skal være en naturlig forbindelse mellem søgeordet og sitet, f.eks. nor du søger på DR så er det naturligt at det er DR.dk du vil have fat i, ligesom når du søger på ebay formentligt vil have fat i ebay.com. Med til billedet høre også at der kun udvælges autoritative sites for populære søgninger og søgninger hvor der er flere spillere. Du opnår f.eks. aldrig at blive autoritativt sige på en søgning hvor du er eneste relevante site

Rygtet siger også at man i google arbejder på at lave en algoritme til at kunne bestemme autoritative sites