Avatar billede klgn Nybegynder
29. august 2007 - 10:25 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Larm, når jeg spiller

Hej!

Jeg har et problem, når jeg spiller computer. Jeg spiller mest Madden NFL og GTA San Andreas.
Men når jeg har spillet i 15-20 mins, så begynder computerens (hedder det dos-højtaler?) højtaler at larme. Den udsender en lyd a la et udrykningskøretøj, altså to toner, der bare bliver ved.

Jeg kan pause spillet, så stopper det, men når jeg genoptager spillet begynder den igen, og så er det jo ikke sjovt at spille for hverken mig eller mine omgivelser.

Jeg har købt nye ram til computeren, så den nu har 1,5gb, men det har ikke fjernet problemet blot udskudt tiden, jeg kan spille uden larm, og jeg nægter at tro på, det er problemet.

Jeg har desuden reinstalleret computeren uden at det hjalp synderligt.

Det skal siges, at jeg tidligere har kunnet spille de nævnte spil, uden det har givet problemer, men efter jeg sidste år havde den til reparation hos shg er det gået galt.

Min computer bør kunne trække spillene med 1,84ghz processor, 1,5gb ram og et Radeon 850 grafikkort.

Nogen ide om, hvad jeg gør?
Selve spillet performance er der intet i vejen med, selvom den larmer - det er kun den irriterende lyd.

Håber, I kan hjælpe mig - og jeg bidrager gerne med yderligere info, såfremt det ønskes.
29. august 2007 - 11:15 #1
... tror det er hardwaren's alarm om et temperatur problem ... check i BIOS ...

http://www.spywareinfo.dk/tip-og-tricks/rens_taern.htm
Et skrækeksempel -> http://www.hemmingsvej.dk/spywarefri/tekster/nullermand.jpg
Avatar billede khauge Nybegynder
29. august 2007 - 11:15 #2
Simpelt: Slå PC-højtaleren fra, hvis den alligevel ikke bruges...

Enhedshåndtering > Vis > Vis skjulte enheder

Ikke-Plug and Play-drivere > Beep > "højreklik" > Deaktiver
Avatar billede combo Nybegynder
29. august 2007 - 12:21 #3
Du kan chekke temperaturen med et lille godt program, SpeedFan.
download: http://www.almico.com/sfdownload.php

ikke en god ide at slå pc-speaker fra da du har brug for den til at indikere fejl.
Det berømte opstarts beep. Post kode for at din bios melder ok.
Avatar billede klgn Nybegynder
29. august 2007 - 13:00 #4
Hvad er så en ok temperatur?
Jeg gør jævnligt mit tårn rent, men tog det nu igen på din opfording dr1_larry.
Og hvis det ikke er voldsomt beskidt, hvordan jeg så holde det rent udover at skulle købe en stærkere køler eller andet?

Jeg har installeret speedfan.
Avatar billede combo Nybegynder
29. august 2007 - 14:04 #5
Først er jeg lige nysgerrig
Hvad siger Speedfan til temperaturen ?

og generelt:
intel: 60 grader
Amd: 70 grader

Bundkortet vil som oftes være instillet til maks. temperatur for den aktuelle cpu der sidder på den. derfor vil det ikke være en god ide at ændre på indstillingerne i Bios.

Dit bundkort er sikkert indstillet til at give alarm 5 grader før maks. temp.
Dvs. er den maks. 60 grader vil det giver alarm ved 55 og over. Ved 60 grader vil bundkortet ofte lukke ned og genstarte uden yderligere varsel. Blå skærm.
Så chek opsætningen i bios. og sammenlign med Speedfan. Er temperaturen lav er det ikke køling der er problemet.
Avatar billede klgn Nybegynder
30. august 2007 - 11:23 #6
Well, efter at have spillet Madden i 20 mins viser den nu en cpu på 55 grader.
Men det skal siges, at jeg ligeledes har skilt grafikkortet ad for at rense køler og blæser på det også, samt ordnet køleren på strømforsyningen, som jeg ellers ikke havde gjort rent.
Det kan have gjort det, for der var i hvert fald ingen lyd, men omvendt ved jeg ikke, om i dag er en af de dage, hvor det tager længere tid, før den begynder at larme, det er svært at sige.

Jeg har en amd-processor.
Avatar billede combo Nybegynder
30. august 2007 - 22:20 #7
Tilykke du har løst dit problem.
Støv og skidt på køler/blæser er bad news for systemet.
Go spille lyst. ;-)

Mvh. ComBo
Avatar billede klgn Nybegynder
30. august 2007 - 22:22 #8
Jeg håber, du har ret Combo, ellers vender jeg frygteligt tilbage.

Combo og dr1_larry smid begge points, al den stund jeg fulgte Jeres råd mest:)
Avatar billede klgn Nybegynder
30. august 2007 - 22:58 #9
og det var så svar, I skulle smide, og der er points...
31. august 2007 - 08:11 #10
Ping...
(Det var et [svar]...)
Avatar billede combo Nybegynder
31. august 2007 - 20:02 #11
Pong...
(Det var et [svar]...)
Avatar billede combo Nybegynder
31. august 2007 - 20:04 #12
Pong Pong...
(Det var et [rigtigt svar]...)
Avatar billede klgn Nybegynder
31. august 2007 - 20:07 #13
Jeg valgte den skæve pointfordeling, fordi Combo trods alt bidrog mest med hjælp i form af speedfan og specifikke temperaturer. Tak for hjælpen, gutter (gutinder måske?):)