Avatar billede cmol Nybegynder
28. august 2007 - 20:51 Der er 14 kommentarer

Problem med PHP 5.2.3 under IIS 6

Jeg kan ikke få min IIS til at acceptere PHP efter jeg har brugt PHP smart installeren downloadet fra php.net.

Jeg får ingen fejlmeddelelse, ud over en fejl 404...

Jeg har testet med html, og det vil den godt.

Den er blevet sat til "allow" inde under web service extensions.

Håber i kan hjælpe
Avatar billede thundercall Nybegynder
28. august 2007 - 21:04 #1
404 betyder jo File Not Found,... så HVIS din fil virkelig er til stede (altså at du kan se at den ligger der) så burde det jo virke,... men!

Det kan jo også være stien til php5isapi.dll der ikke er korrekt,...

Dog ville jeg mener under logik så ville serveren meddel fejl 50x,.. server fejl.

måske skal du bare genstarte IISen,...

ellers tjek op med denne side:
http://www.atksolutions.com/articles/install_php_mysql_iis.html
Avatar billede cmol Nybegynder
28. august 2007 - 22:04 #2
Ved reinstallation har jeg fundet den til at finde php-filen, altså ingen 404 mere.

Men "outputter" bare en blank side.

Har testet med en ikke eksisterende fil, og der får jeg stadig en 404.
Avatar billede cmol Nybegynder
28. august 2007 - 22:07 #3
Når jeg siger vis kilde får jeg:
<?
phpinfo()
?>
Avatar billede thundercall Nybegynder
29. august 2007 - 00:50 #4
ok,.... det betyder så at php selv ikke er aktiveret.,.. prøv lige at tjekke op med den som det står i det link jeg sendte.
Avatar billede thundercall Nybegynder
29. august 2007 - 00:51 #5
Step 3: Open IIS6 Manager Right Click -> Default Website -> Properties -> Select Home Directory -> Select Configuration. On Application configuration check to see if .php is in list. If not click "Add". For executable browse to "c:\php" folder and select "php5isapi.dll". Click "OK" and then "OK" again
Avatar billede thundercall Nybegynder
29. august 2007 - 00:52 #6
Avatar billede cmol Nybegynder
29. august 2007 - 18:55 #7
Det er testet, og det gør den.
Avatar billede cmol Nybegynder
30. august 2007 - 23:26 #8
Altså, har fulgt guiden til punkt og prikke, men det virker stadigt ikke!
Avatar billede thundercall Nybegynder
31. august 2007 - 00:33 #9
fandt lige denne ting her,....

det du skal ligge mærke til at \\ skal være et \ istedet,...

[8 May 1:18pm UTC] kristof dot vansant at telenet dot be
Web Sites - properties
- Home directory - Application settings
Configuration

Application extensions
.php "C:\Program Files\PHP\\php5isapi.dll"
change in:
.php "C:\Program Files\PHP\php5isapi.dll"
problem solved

This problem is not in 5.2.1

So is it still my fault or are you going to fix the installer?
[8 May 1:30pm UTC] tony2001@php.net
.
[8 May 4:09pm UTC] jmertic@php.net
This bug has been fixed in CVS.

Snapshots of the sources are packaged every three hours; this change
will be in the next snapshot. You can grab the snapshot at
http://snaps.php.net/.

Thank you for the report, and for helping us make PHP better.

Didn't see this in my testing, but corrected as stated above.

Kilde: http://bugs.php.net/bug.php?id=41323
Avatar billede cmol Nybegynder
02. september 2007 - 23:32 #10
Det var "desværre" rigtigt på serveren, så fejlen må ligge ett andet sted.

Utroligt at man kan blive hårløøs over så lidt ;)
Avatar billede thundercall Nybegynder
03. september 2007 - 00:45 #11
hmm,.. det er da annoying.,.. prøv at afinstallere php og download og installere den snap der ligger på http://snaps.php.net
Avatar billede thundercall Nybegynder
03. september 2007 - 00:46 #12
altså msi installer filen
Avatar billede cmol Nybegynder
04. september 2007 - 20:09 #13
Nyere installation, nu oppe på ver. 5.2.5. Men der er stadig det samme porblem.

IIS'en fatter ikke at smide den videre til PHP fortolkeren, så jeg får stadig bare en blank side.
Avatar billede cmol Nybegynder
13. september 2007 - 09:39 #14
Der er ikke nogen der har en god idé?