Avatar billede olidrengen Nybegynder
28. august 2007 - 17:26 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

2 routere og portforwarding

Hej...

Jeg har fået en forbindelse fra cybercity med tilhørende router.
Routeren jeg fik fra cybercity er en zyxel p-660-d1 som sidder til telefonstikket.
Jeg har så også en Linksys wrt54gs som jeg gerne vil bruge som accespoint.
Det kører egentligt okay, men hvis jeg bruger guiden (http://www.cybercity.dk/kundecenter/bredbaand/opsaetningsvejledninger/routertilslutning_og_indstillinger/zyxel_660r_d1/port_forwarding/programmer_og_porte/)
til at kunne portforwarde, virker det ikke...
Hvordan indstiller man linksys'en til KUN at være accespoint og Zyxel til at være router?
Jeg har prøvet at søge info om det, men kan sgu ikke rigtig finde noget..

Håber nogen kan hjælpe...

Mvh Oliver
Avatar billede olidrengen Nybegynder
28. august 2007 - 18:58 #1
Det skal måske siges at det program jeg skal åbne port til er Utorrent.
Avatar billede kenp Novice
29. august 2007 - 20:21 #2
Hvis din linksys kun skal være AP, så når du har sat sikkerheden op. så Deaktiver du DHCP og flytter kablet fra WAN til en Lan port.
Avatar billede olidrengen Nybegynder
29. august 2007 - 20:58 #3
Jeg har fået det til at virke vha en af mine venner.
Der skulle lidt mere til end det, bl.a. noget med ip osv, men ellers er den go nok...
Jeg kan desværre ikke huske hvad det var han gjorde...
Du får pointene:)
Avatar billede kenp Novice
29. august 2007 - 21:38 #4
Nu behøvede man ikke ændre ip på din linksys.. men man kan godt.. men eller har han bare gjort hvad jeg skrev.
Avatar billede olidrengen Nybegynder
29. august 2007 - 21:51 #5
Nej, jeg tror også det var på computerne og på routeren.
Jeg har sgu ikke tjek på det hvsi jeg skal være ærlig, men det virker;-)