Avatar billede bjornthomsen Nybegynder
28. august 2007 - 14:18 Der er 10 kommentarer

Vedr ændring / Tilmelding af nyt domæne - Mail add

Hej.

Jeg har Server 2003 kørende.. ER installeret med et "x"domæne. Det spiller perfekt, men vil nu have tilmeldt et nyt "y" domæne som med tiden skal overtage "x" domæne, men vil gerne have at Y skal virker som primær, men X skal stadig kunne modtage mails, men der vil ikke længere blive sendt fra det..

Jeg har under user "mig selv" oprettet ny mail smtp=Y. når jeg logger på webmail via Y er alle X mails deri. Det er jo kun perfekt. Men Y domæne kan ikek modtage mails og npr jeg sender fra Y er det med X navn som afsender. Jeg har prøvet at sætte Y som primær, men dette ændre intet.

Nogle som er skarp i dette og har tid til at hjælpe ?

//bjørn
Avatar billede a1a1 Novice
28. august 2007 - 15:33 #1
har du oprettet en mx record for y domænet? og peger den rigtigt?
Avatar billede bjornthomsen Nybegynder
28. august 2007 - 15:54 #2
Tænker du her på opsætningen hos dan domain ??

Det er nemli sat op = med X
Avatar billede a1a1 Novice
28. august 2007 - 16:07 #3
jeg har flere domæner på min server, jeg har "bare" peget en ekstra mx-record (for et andet domæne) over og så er mine mails også der...

jeg har dog installeret et "catch all" komponent så alle mails (der ikke har en adresse selv) "ryger" i samme postkasse...

har du noget spam protection der evt. forhindre dig i at modtage alle mails?
Avatar billede bjornthomsen Nybegynder
28. august 2007 - 16:23 #4
Hmm

skal lige være med.. MX record.. er det på serveren du laver den ???

Mx lavede jeg på mit domæne hos dandomain...

På server har jeg ikke lavet nogle Mx på det ny...
Har intet SPAM proc. på.. Har ikke kunne finde noget  :(
Avatar billede strych9 Praktikant
28. august 2007 - 19:34 #5
Du skal i ESM oprette en recipient policy som tillader serveren at håndtere relaying for domæne Y.

MX records hører til i DNS serveren. Hvis du har en MX hos dandomain er det fint...
Avatar billede bjornthomsen Nybegynder
28. august 2007 - 23:35 #6
Hej.

I system management.. Der under Rec policy kan man vølge ny og så skal manvælge email add eller mailbox.. Kan det passe. ??

Hvad skaldet til for ??

Er ikke helt med  :(

Troede ikke det var så svært at flytte sin mail fra et domæne til et nyt... og så det gamle blot skulle kunnemodtage stadig  :(
Avatar billede strych9 Praktikant
28. august 2007 - 23:43 #7
Med en recipient policy fortæller du din SMTP service at den må håndtere mails adresseret til dit domæne. Hvis din SMTP service var konfigureret til at måtte modtage mail til alle domæner, så ville du have et spam relay. Det er DET som det er til for.
Avatar billede bjornthomsen Nybegynder
29. august 2007 - 08:37 #8
Ok.

Jeg mp se om jeg kan finde ud af at oprette en policy..

Men somsagt.

HVordan får jeg ændret opsætningen så Y domænet er primær, og X bliver sat i baggrunden og de maisl som måtte blive sendt dertil bliver vidersendt til Y domænet.. (kun for en kort periode (1-2mdr)
Avatar billede bjornthomsen Nybegynder
31. august 2007 - 08:21 #9
Hej igen..

SÅ skulle der være styr på det..

Manglede lige at sætte Y domænet i recp. policy.. :)

SÅ spillede det  :)

Takker,

//bjørn
Avatar billede strych9 Praktikant
31. august 2007 - 09:08 #10
godt... så lægger jeg et svar.