Avatar billede orchid Nybegynder
06. juni 2001 - 23:57 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

TESTE INTERNET HASTIGHED!

Hvordan kan jeg se hvor hurtig min ADSL forbindelse er?
Avatar billede kapla Nybegynder
06. juni 2001 - 23:58 #1
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
07. juni 2001 - 00:00 #2
Husk at de resultater den kommer med er hastigheden mellem dig og deres server det behøver ikke nødvendigvis at være den far du er koblet på med...

For rigtigt at teste skal du finde en stor fil på www.tucows.dk og downloade fra det mirror som tilhører din udbyder.
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
07. juni 2001 - 00:04 #3
sv
Avatar billede chruker Nybegynder
07. juni 2001 - 01:26 #4
supportweb.dk\'s speedtest passer nu ikke særlig godt. Jeg har lige målt min forbindelse til 6500 KBit, hvor den desværre kun er på 960 KBit.
Avatar billede master_nemo Nybegynder
07. juni 2001 - 01:42 #5
lol..jeg fik at vide atjeg har en 323.8  linie....har 512.....?..

lorte speedtest :o)

/MN
Avatar billede sofficer Nybegynder
07. juni 2001 - 03:26 #6
Avatar billede snowball Novice
07. juni 2001 - 07:56 #7
Hvis du har ADSL hos TD, så prøv og kig her:

http://www.opasia.dk/kundeservice/netexpress/net_hastighed.shtml

Snowball
Avatar billede larz Nybegynder
07. juni 2001 - 14:32 #8
Har også lige prøvet speedtest...... siger jeg har en 927.3  passer vist også meget godt, da jeg har 1Mbit og  bor et godt stykke fra centralen
Avatar billede NanoQ Nybegynder
07. juni 2001 - 14:36 #9
Anslået liniehastighed : 2720 Kilobit per sekund

Tjaahh... det er nu også meget korrekt :)
Avatar billede tweeker Nybegynder
07. juni 2001 - 18:53 #10
Drenge, I har sq meget at lære om WAN-forbindelser *GGG*

Selvom i har købt en 256K, 512K eller whatever forbindelse, så er det ikke den aktuelle hastighed i opnår. TDC kører deres DSL-forbindelser over en Frame Relay forbindelse, som er en timesliced forbindelse med en fast pakkestørrelse.

Samtidig er udbydernes Internet forbundet gennem en stort antal knudepunkter, hvor der kan forekomme delay imellem hver.

\"Master\" nemo fik 323.8K, hvilket VAR hans aktuelle hastighed ved testen - selvom han har købt en såkaldt 512K linie.

Thoeger Poertner påpeger det netop i sin kommentar.

Samtidig kommer der også det såkaldte \"overhead\" ind i billedet, hvor der sendes fejl- og kontrolinformation frem og tilbage. Det har også indflydelse på hastigheden, når et stopur startes ved testens begyndelse og stoppes når der kommer en bekræftelse på at data er overført.

Supportwebs måling er præcis nok i det givne øjeblik, mellem ens browser og udbyder, samt deress server. Faktisk giver deres test et mere reelt billede af jeres opkobling, end hvis I tester op mod jeres egen udbyders testservice.

Hvis jeg skal løbe om kap (hastighed på en anden måde), så får jeg med garanti en bedre tid hvis jeg kun skal ind til naboen - end hvis jeg skal længere ned af gaden.

Håber I kan se hvad jeg mener.
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
07. juni 2001 - 21:06 #11
tweeker>> Min ide\' med at downloade fra ens udbyders mirror er for at teste om man _har_muligheden_ for at komme op på den hastighed man har købt, jeg kom f.eks. helt op på noget der svarede ret godt til min forbindelse sidste gang jeg prøvede...
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
07. juni 2001 - 21:08 #12
orchid>> Afslut lige spørgsmålet enten ved at acceptere en af de givne svar eller lav et svar selv og træk dine points tilbage hvis der ikke er nogle svar du kan bruge!
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
29. juni 2001 - 22:51 #13
LUK LUK LUK
Avatar billede orchid Nybegynder
24. juli 2001 - 16:08 #14
ja  ja
Avatar billede NanoQ Nybegynder
25. juli 2001 - 08:26 #15
Hvorfor tager du selv points?